اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه تبلیغات انتخاباتی

مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین مرحله از مانور انتخابات رایانه‌ای در حوزه انتخابیه اسفراین برگزار شد.

مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، این مانور بعد از ظهر امروز به طور هم‌زمان در تعدادی از شعب اخذ رای این شهرستان برگزار شد.

فرماندار اسفراین در این مانور با بیان اینکه هم اکنون تمام تمهیدات برای انتخابات رایانه‌ای در اسفراین فراهم است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای 15 حوزه انتخابیه در سطح کشور تعیین شده است و حوزه انتخابیه اسفراین نیز جزء شهرهایی بوده که انتخابات رایانه‌ای را برگزار می‌کند.

محمد محمدزاده گفت: تمام تأمین لوازم و ابزار کافی برای اخذ رای رایانه‌ای در این شهرستان فراهم و تجهیزات مرتبط به حوزه انتخابیه انتقال داده شده است.

وی با برشمردن مزایای انتخابات رایانه‌ای تصریح کرد: بالا رفتن بستر مشارکت، صرفه جویی در وقت، برگزاری سریع انتخابات، شمارش سریع آرا و اعلام نتایج فوری از مهم‌ترین مزایای انتخابات به شیوه رایانه‌ای است.

محمدزاده با بیان اینکه اخیراً در نماز جمعه اسفراین به صورت نمونه از تعدادی شهروند رای گیری فرضی به عمل آمد، گفت: برخی از شهروندان طی هشت ثانیه و برخی دیگر نیز در کمتر از یک دقیقه آرای خود را ثبت و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین وجود نداشته و اکنون تمام زیرساخت‌ها و آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات به این شیوه در شهرستان فراهم است، خاطرنشان کرد: اخیراً نیز 160 دستگاه تجهیزات انتخابات رایانه‌ای به اسفراین انتقال یافت.

نماینده عالی دولت در اسفراین نخستین اولویت برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در این شهرستان را فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: بر همین اساس تمهیدات لازم برای فرهنگ سازی و فرا گیری مردم برای رای دادن به روش رایانه‌ای از هفته گذشته در نماز جمعه اسفراین آغاز شده است.

وی افزود: امام جمعه شهرستان نیز بخشی از خطبه‌ها را برای تبیین برگزاری انتخابات به روش الکترونیکی اختصاص داده است و ائمه جماعات نیز در زمینه فرهنگ سازی این روش انتخاباتی مشارکت می‌کنند.

محمدزاده همچنین بهبود فرآیند پردازش آرا و تجزیه و تحلیل، کاهش تقلب و خطاهای کاغذی، امکان شمارش آرا با حداقل زمان، ایجاد بانک اطلاعاتی را از دیگر مزایای اجرای انتخابات رایانه‌ای عنوان کرد.

در این آیین شماری از مسئولان انتخابات اسفراین شرکت داشتند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول