اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

رسانه‌ها توان خود را برای انتخابات به کار گیرند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی استاندار کرمان با تأکید بر موقعیت‌شناسی رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید آنچه در توان دارند، برای ایجاد انگیزه در مردم برای آمدن به پای صندوق رأی و انتخاب اصلح به کار گیرند.

رسانه‌ها توان خود را برای انتخابات به کار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد بعد از ظهر امروز در مجمع عمومی سالانه اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان اظهار داشت: خبرنگاران از جنس مردم هستند و نباید در قلم خود و در رسالتی که به عهده دارند، منافع شخصی را لحاظ کنند تا در جامعه تأثیر‌گذار باشند و حرکتی به وجود آورند.

‌وی با بیان اینکه خبرنگاران نباید موضوعات، مشکلات و ظرفیت‌های خود را مبنای کار قرار دهند، بیان داشت: مردم قادر به تفکیک همه مطالب هستند، لذا باید درد مردم و موضوعات جامعه مطرح شود، زیرا رسانه‌ای که دردی از مردم دوا نکند، ارزشگر نیست.

مهرشاد با تأکید بر موقعیت‌شناسی رسانه‌ها افزود: یکی از موضوعات اساسی که هم اکنون در آستانه آن هستیم، پرداختن به موضوع مهم انتخابات است و رسانه‌ها باید آنچه در توان دارند، برای ایجاد انگیزه در مردم برای آمدن به پای صندوق رأی و انتخاب اصلح به کار گیرند.

وی با بیان اینکه هر زمان که موضوع انتقال اخبار ممنوع شده است، هجمه‌های فراوانی به ما وارد شده‌ خاطر‌نشان کرد: یکی از این مقاطع در تاریخ اسلام مربوط به زمانی است که انتقال اخبار ممنوع شد و در نتیجه آن انحرافات و موضوعات جعلی فراوانی به اسلام رخنه کرد.

مهرشاد با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی مشوق موضوع خبرنگاری است‌، عنوان کرد: اخبار باید مطابق نیاز و سلایق مردم، اما با گفتن واقعیت‌ها ارائه شود.

وی در مورد نقد رسانه‌ها هم با بیان اینکه نقد باید واقع‌گرایانه و بر‌اساس تطبیق وضع موجود با واقعیت‌ها باشد، تصریح کرد: البته ما به دنبال مدح هم نیستیم، زیرا برای ارتقای خدمات نظام واقعیت‌ها باید به مردم منتقل شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول