اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

وعده‌های توخالی نشانه بی‌تقوایی است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: پول گرفتن در مقابل انجام وظیفه جایز نیست و رای به غیر اصلح بدین صورت حرام اندر حرام است.

وعده‌های توخالی نشانه بی‌تقوایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شده بود، با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در سراسر کشور اظهار داشت: می‌دانیم این انتخابات بسیار حساس و مهم است و پس از آنکه مردم امتحانات خود را به خوبی در 22 بهمن دادند در انتخابات هم این چنین خواهد بود و باید دشمن را ناکام کنند.

وی افزود: دشمن امید بسته به اینکه بتواند ایجاد اختلاف کند و نابسامانی ایجاد کرده و استقبال مردم کم شود و مردم باید امید دشمن را ناامید کنند.

این مرجع تقلید با اذعان به وجود پاره‌ای از مشکلات در کشور مانند تورم گفت: با وجود اینکه می‌دانیم مشکلاتی هست و می‌گویند چرا نمی‌گویید ما بارها گفته‌ایم و می‌گوییم تورم، مشکل زیادی برای مردم در زمینه‌های مختلف در مسکن، مواد غذایی، تحصیل در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مسائل پزشکی ایجاد کرده که باید حل شود اما مردم با وجود این مشکلات آن جایی که می‌دانند باید حضور داشته باشند حضور دارند و می‌فهمند حساب‌ها را باهم قاطی و کارهای سرنوشت‌ساز را رها نکنند.

وی ابراز کرد: البته دشمن دو چیز می‌خواهد؛ یکی ایجاد اختلاف در بین ملت که خیلی خواهان آن هستند و دیگری اینکه استقبال مردم کم باشد، اگر استقبال و آرامش خوب باشد، آن روز، روز عزای دشمنان ماست و برای این کار کاندیداها باید سه چیز را رعایت کنند.

مکارم شیرازی ادامه داد: یکی اینکه یکدیگر را بعد از اینکه شورای نگهبان تائید کرده تخریب نکنند و اگر به تخریب یکدیگر روی بیاورند یعنی اینکه تائید شورای نگهبان را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه رقابت به معنای یقه یکدیگر را گرفتن نیست تصریح کرد: بی تقوایی در انتخابات بد است و مردم می‌بینند کسانی که اهل بی‌تقوایی و تخریب هستند راهی به جایی نمی‌برند و قرآن هم می‌فرماید خودت برو جلو نه اینکه او را تخریب کن و رقابت صحیح این نیست و اینها دچار بد عاقبتی می‌شوند.

استاد حوزه خرید آرا را نکته دوم برشمرد و افزود: خرید آرا با پول و خرج‌های بی‌حساب و کتاب و تبلیغات بی‌حساب و کتاب هم بی‌تقوایی است که مردم می‌فهمند.

وی ابراز داشت: مردم حقوق چهار سال را می‌دانند که زیر 100 میلیون تومان است و 500 میلیون خرج کردن معلوم است که کیسه‌ای برای برخی اهداف دوخته شده است که مردم به این اینها هم رای نمی‌دهند زیرا مردم را به شک می‌اندازد و به این بی تقوایی رای نمی‌دهند.

مکارم شیرازی دادن قول‌های بی حساب و کتاب را نکته دیگری دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: روی حساب باید قول داد نه اینکه دروغ بگویند؛ وعده‌های توخالی نشانه بی‌تقوایی است و مردم هم به این افراد رای نخواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد: کاندیداهای محترم چنین کارهایی را انجام نداده و از مسیر صحیح وارد شوند و مردم نیز در صورت مشاهده تقوا در افراد آنها را انتخاب خواهند کرد.

این مرجع تقلید ابراز کرد: زندگی ما در نظام اسلامی بوده و تفاوت‌هایی با نظام‌های غربی دارد که هر کاری را برای به دست آوردن رای انجام می‌دهند و با گروه‌های منحرف نیز همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: پولی که برای رای دادن می‌دهند گرفتن و دادن آن حرام است چون رای دادن یک وظیفه است و آن هم به فرد اصلح و پول گرفتن در مقابل انجام وظیفه جایز نیست و رای به غیر اصلح بدین صورت حرام اندر حرام است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول