اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تهیه‌کننده فیلم‎های کودک و نوجوان:

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال‎های اخیر بی‎رمق بود

خبرگزاری فارس: یک تهیه کننده فیلم‎های کودک و نوجوان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال‎های گذشته بسیار بی‎رمق بود و هسته اصلی بحران در سینمای کودک را باید در رویکردی که در سال‎های اخیر به سینمای کودک وجود داشته است، یافت.

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال‎های اخیر بی‎رمق بود
ایرج کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بحران مخاطب در سینمای ایران یک مسئله فراگیر است و به ژانر کودک محدود نمی‎شود و هرگاه فیلمی در سینمای کودک تولید شده و با استقبال زیاد مخاطبان مواجه شده است، علاقه‎مندان بزرگسال آن فیلم‎ها بیشتر از کودکان هستند.
وی با اشاره به اینکه تنها کودکان مخاطب فیلم کودک و نوجوان نیستند، افزود: بسیاری از بزرگسالان فیلم‎ها و کارتون‎های زمان کودکی خود را با علاقه تماشا می‎کنند.
این تهیه کننده در مورد اینکه چرا سینمای کودک و نوجوان که در دهه ۷۰ از جایگاه خوبی در میان مخاطبان ایرانی و در کل سینمای ایران برخوردار بود و امروز مخاطب زیادی ندارد، بیان داشت: آسیب‎شناسی سینمای کودک فرصت بیشتری را می‎طلبد و نیازمند مطالعات عمیق سینمایی، روان‎شناختی و جامعه‎شناسانه است، تا بتوان سینمای کودک و مخاطب سینمای کودک را مورد بازشناسی، تجزیه و تحلیل خود قرار داد.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلات سینمای کودک ریشه در بحران کلیت سینمای ایران دارد، که هم در تولید آثار سینمایی کودک و نوجوان و همچنین بزرگسال و هم در توزیع و اکران آن با مشکلاتی مواجه است.
کلباسی با بیان اینکه بخشی از مشکلات سینمای کودک و بحران مخاطب در آن را می‎توان در آیینه جشنواره بین‌المللی فیلم‎های کودک و نوجوان دید، اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال گذشته بسیار بی‎رمق و نیمه جان بود و هسته اصلی بحران را در سینمای کودک را می‎توان در رویکردی که در سال‎های اخیر به سینمای کودک وجود داشته است، کشف کرد.
وی گفت: کودکان به دنبال سینمایی درباره خود هستند، تا بتوانند از به تصویر کشیدن دنیای آنها سخن بگویند، اما سینمای کودک به عنوان یک ژانر تخصصی، شرایط خاص خود را دارد که تحلیل آن را از سینمای بزرگسال متفاوت می‎کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول