اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان تأکید کرد

تعامل مضاعف ادارات هندیجان در روز نظافت عمومی

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان به تعامل و همکاری مضاعف ادارات هندیجان در روز نظافت عمومی، 17 اسفندماه در شهر و روستای منطقه تأکید کرد.

تعامل مضاعف ادارات هندیجان در روز نظافت عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، بهروز فرج‌الهی صبح امروز در جلسه نظافت عمومی که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با تصویب کارگروه اجتماعی استان خوزستان چهار روز در سال به عنوان روز نمادین نظافت عمومی انتخاب شده و قرار است در این روز با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی، اماکن عمومی و اداری نظافت شوند.

وی افزود: در روزهای مقرر شده با بسیج امکانات و با مشارکت مردمی گام‌های بلندی برای توسعه فضای نظافت عمومی و ارتقای جایگاه استان برداشته شود.

فرماندار هندیجان با اشاره به روزهای تعیین شده تصریح کرد: 18 خرداد، 30 شهریور، 28 آذر و 17 اسفند ماه روزهایی است که به صورت نمادین برای توسعه بهداشت و نظافت عمومی در نظر گرفته شده و برنامه‌های مختلفی در این روز از سوی استانداری، فرمانداری‌ و دستگاه‌های دولتی استان و با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس طرح ارسالی از سوی استانداری برای اجرای نمادین نظافت و پاک‌سازی وظایف مختلفی برای ادارات، شهرداری‌ها، مراکز بهداشت، صدا و سیما، آموزش و پرورش، راه و ترابری و دهیاران تعریف شده است.

فرج‌الهی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و توجیه برنامه نظافت عمومی در روز نمادین، توجیه در بکارگیری تمام وسائل و تجهیزات مورد نیاز، نظافت عمومی ادارات و توجه به فضای سبز از جمله وظایفی است که براساس این طرح برای ادارات تعریف شده است.

وی هم‌چنین عنوان کرد: در همین راستا وظایف مختلفی نیز برای شهرداری‌ها تعریف شده که می‌توان به تبیین نحوه مشارکت مردم، توجیه عوامل اجرایی، نظافت معابر و پارک‌ها، پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی، اطلاع‌رسانی برای جمع‌آوری زباله به شهروندان و انتخاب شهردار، شهروند و کارگران نمونه اشاره کرد.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه در این طرح شیوه‌نامه نظافت عمومی برای روستا نیز تعریف شده، افزود: تشکیل جلسات توجیهی با حضور مسئولان روستا، ایجاد کارگروه نظافت عمومی در روستا، آموزش همگانی منزل به منزل، تعیین زمان جمع‌آوری پسماندهای روستایی و تقدیر از اهالی و افراد فعال مرتبط با این موضوع از جمله برنامه‌هایی است که در روستا اجرا می شود.

وی در پایان گفت: در 17 اسفندماه بار دیگر شاهد حضور مردم برای برگزاری نمادین روز نظافت عمومی شهر و روستای هندیجان خواهیم بود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول