اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار زیدون بهبهان:

نظافت عمومی زمینه‌ساز سلامت جامعه است

خبرگزاری فارس: بخشدار زیدون بهبهان گفت: نظافت عمومی و برنامه تدارک‎دیده برای آن، زمینه‎ساز سلامت جامعه و مردم است.

نظافت عمومی زمینه‌ساز سلامت جامعه است
 به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، فریدون توکلیان عصر امروز در جلسه شورای اداری بخش زیدون ضمن تشکر از همه شرکت‎کنندگان در مراسم و برنامه نظافت عمومی امروز اظهار داشت: وظیفه همگان مشارکت در این برنامه پاکیزگی عمومی بوده تا با حفظ محیط‎ زیست به اهداف بلند توسعه و پیشرفت کشور دست یابیم.
وی افزود: آن چنان که دین مبین اسلام بر نظافت فرد و جامعه توجه خاصی دارد، در دیگر مذاهب به این میزان اهمیت داده نشده و خداوند متعال اسلام را بر پایه و اساس پاکیزگی بنیان نهاده‎است.
توکلیان تصریح کرد: خداوند و ائمه‎اطهار(ع) نیز در سخنان و احادیث مختلفی بر پاکیزگی و نظافت تاکید داشته تا جایی که پیامبر اسلام در حدیثی می‌فرمایند: «هرگز به بهشت نمی رود مگر کسی که پاکیزه باشد.»
وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام نیز برای پاکیزگی و نظافت دستورات روشن و سفارش‎های زیادی را بیان کرده که لازمه همه آنها، عمل به دستورات الهی است.
بخشدار زیدون در ادامه اذعان داشت: امروز شاهد هستیم که در جهان توسعه‎یافته، سلامت و بهداشت در اولویت‎های نخست قرار داشته و برای اجرای آن در جامعه تدابیر زیادی را اندیشیده‎اند.
وی با بیان اینکه در این جوامع بهداشت را پایه توسعه می‌دانند، گفت: افراد جامعه در این کشورها برای رسیدن به اهداف این موضوع آموزش‎های فراوانی دیده و ضامن اجرا را نیز بر پایه تشویق، تنبیه و جریمه قرار داده و برای خاطیان از دستورات بهداشتی، مجازات و جریمه‎های سنگینی را در‌نظر گرفته‎اند.
توکلیان ادامه داد: گر چه سلامت سهم بسزایی در توسعه پایدار یک جامعه و کشور دارد اما این توسعه نیازمند توجه اساسی به سلامت جسمی و روانی، عدالت اجتماعی، امنیت، صلح، مسکن، تحصیلات، غذا، درآمد پایدار، محیط ‎زیست سالم، تفریح، کاهش استرس، برخورد با نابرابری‎های اجتماعی، ارتقا‌ رفاه، ارتقا‌ اخلاق، آموزش همگانی و مشارکت جامعه در طرح‎های نظافتی و بهداشتی است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان و شرایط جوی آن، هزینه نظافت و سلامت در آن را بسیار بالا خواند و اظهار داشت: تنها دولت و شهرداری‎ها قادر به ایجاد پاکیزگی مطلوب و ایجاد فضای سبز در این استان نبوده و ضروری است که دولت‎مردان برای این موضوع چاره بیاندیشند.
بخشدار زیدون بهبهان ابراز داشت: اما اینک با پیشنهاد و تدبیر استاندار خوزستان، زنگ پاکیزگی در این استان به صدا در آمده و چهار روز از سال به عنوان روز نظافت عمومی مشخص شده است که در این روز همه مسئولان با پوشیدن لباس‎های مخصوص شهرداری، به نظافت شهرهای خود می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: در این میان وظیفه خانواده‎ها بوده که فرزندان خود را برای این جهاد مقدس سلامت تعلیم و آموزش دهند و خود نیز همراه با مسئولان شهر، در این روز نمادین حضور داشته باشند.
‌انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول