اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل:

69 نفر در انتخابات مجلس نهم رقابت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت:‌ در نهمین دوره انتخابات مجلس 69 کاندیدای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان با هم رقابت می‌کنند.

69 نفر در انتخابات مجلس نهم رقابت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظرعلیان عصر امروز در نشست ستادهای انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه استان اردبیل اظهار داشت:‌ با اعلام اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها از سوی شورای نگهبان به فرمانداری‌ها از تعداد 94 نفر نامزدهای ثبت‌نام شده برای مجلس نهم در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در نهایت 69 نفر روز 12 اسفند برای راهیابی به کرسی‌های مجلس با هم رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با اعلام رسمی افراد تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان صلاحیت 25 داوطلب نیز احراز نشده و از گردونه رقابت برای خدمتگزاری مردم دور ماندند.

نظرعلیان خاطرنشان کرد: البته در روزهای آینده احتمال استعفا و کناره‌گیری برخی کاندیداها نیز دور از ذهن نیست چراکه تا 12 اسفند کاندیداهای تأیید صلاحیت شده با صلاحدید خود ممکن است انصراف و یا استعفا دهند.

این مسئول اضافه کرد: از حوزه انتخابیه اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین 32 نفر، حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار 15 نفر، حوزه انتخابیه گرمی پنج نفر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر 9 نفر و حوزه انتخابیه خلخال و کوثر نیز هشت کاندیدا با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: فرمانداری‌ها موظف هستند فردا اسامی نهایی تأیید صلاحیت شده‌ها را در قالب لیست مشخص انتشار داده و از طریق آگهی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش فارس، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل در ادامه گفت: از روز چهارم اسفند ماه تا دهم اسفند ماه نیز نامزدهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و طرفداران و حامیان آنها مجاز به تبلیغات علنی هستند و می‌توانند با دایر کردن ستادها و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی طبق قانون توانمندی‌های خود را به شایستگی عرضه کنند.

*‌ سلامت انتخابات در استان اردبیل زبانزد است

نظرعلیان در ادامه سخنان خود افزود: ما وظیفه داریم بستر و زمینه حضور آگاهانه و با شکوه مردم را در انتخابات 12 اسفند فراهم آوریم و در این مسیر آن چه بسیار مهم و ارزشمند است رفتار قانون‌مدارانه و پرهیز از هرگونه تنش و التهاب در صحنه انتخابات است.

وی با اعلام اینکه استان اردبیل در برگزاری سالم، ایمن و کم‌دغدغه انتخابات همچون گذشته سرآمد در کشور است، تصریح کرد: صلابت حضور مردم تمام شیطنت‌ها را از بین برده و صحنه حضور و دلدادگی مردم را شایسته و مطلوب فراهم می‌آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی و همدلی خوب فرمانداران و رؤسای ستادهای انتخاباتی حوزه‌های مختلف بستر برگزاری با شکوه انتخابات در 12 اسفند امسال فراهم شده و بدون کوچک‌ترین تنش و نگرانی در کمال صحت و سلامت انتخابات 12 اسفند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول