اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بجنورد:

اخذ مجوز برای همایش‌های انتخاباتی ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد اخذ مجوز برای همایش‌های انتخاباتی که در آن فرد یا گروه‌های سیاسی به نفع نامزد یا نامزدهای انتخاباتی سخنرانی می‌کنند را ضروری عنوان کرد.

اخذ مجوز برای همایش‌های انتخاباتی ضرورت دارد

سید محمد پاکمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه امنیت این انتخابات با اخذ مجوز تأمین می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که افراد یا گروه‌ها اقدام به اخذ مجوز نکنند، فرمانداری هیچ‌گونه وظیفه‌ای در قبال تأمین امنیت این همایش‌ها نخواهد داشت.

وی همچنین سخنرانی در محیط‌های اداری را ممنوع اعلام کرد و افزود: طبق قانون انتخابات استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

نماینده عالی دولت در بجنورد راه اندازی کارناوال‌ها از سوی نامزدهای انتخاباتی در سطح شهرها را ممنوع اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی کارناوال‌ها قانونا تخلف محسوب می‌شود.

پاکمهر همچنین دیوار نویسی، تبلیغات از طریق بلندگو و انتشار پوستر در ابعاد بزرگ را ممنوع خواند و افزود: قطع پوستر صرفاً باید 15*10 بوده و صرفاً باید در این قطع چاپ شود.

وی یادآور شد: همچنین برای حرمت گذاری به شهر و شهروندان، تبلیغات دیواری نداشته مگر آنکه مکان‌هایی از سوی شهرداری‌ها پیش بینی شود.

نماینده عالی دولت در بجنورد گفت: بر اساس ماده 51 قانون انتخابات هرگونه الصاق پوستر جز در مواردی که محل‌هایی پیش بینی شده باشد، ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون نهمین انتخابات مجلس تبلیغات رسمی انتخابات به مدت یک هفته است، افزود: بر همین اساس تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از چهار اسفند آغاز و تا ساعت 24 دهم اسفند به پایان می‌رسد.

 

* حمایت نامزدهای انتخاباتی از سوی افراد شاخص نیازمند مستندات است

فرماندار بجنورد همچنین حمایت و تایید نامزدهای انتخاباتی و درج آن در اوراق تبلیغاتی را نیازمند ارائه مستندات عنوان کرد و گفت: باید این مستندات به فرمانداری ارائه شود.

وی اظهار داشت: اگر جامعه خاصی مثل جامعه مهندسان، پزشکان، حقوق‌دانان و ... می‌خواهند از کاندیدایی حمایت داشته و آن در اوراق تبلیغاتی قید شود، حتماً باید مستندات آن از سوی نامزد انتخاباتی ارائه شود.

پاکمهر با اشاره به تمهیدات فرمانداری بجنورد برای حضور نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در روز رای گیری افزود: بر همین اساس نامزدها باید 48 ساعت قبل یک نفر را به عنوان نماینده خود به فرمانداری معرفی کنند.

وی تصریح کرد: فرمانداری بر اساس شعبه‌های اخذ رای زمینه حضور نمایندگان هر یک از نامزدها را در شعب اخذ رای فراهم می‌کند.

 

* ایجاد تنها یک ستاد مرکزی توسط هر یک از نامزدهای انتخاباتی

فرماندار بجنورد در ادامه همچنین با اشاره به اینکه هر نامزد انتخاباتی تنها یک ستاد مرکزی می‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: البته داوطلبان در مرکز استان به خاطر وجود سه منطقه شهری در هر منطقه‌ای می‌توانند یک ستاد ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: طبق آیین نامه ایجاد تنها یک ستاد در مراکز شهرها و بخش‌ها از سوی نامزدهای انتخاباتی بلامانع است.

پاکمهر رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه بجنورد را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت نامزدهای انتخاباتی حضور گسترده مردم در انتخابات نهم مجلس فراهم شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول