اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسفراین:

2 هزار نفر انتخابات اسفراین را برگزار می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار اسفراین گفت: 2 هزار نفر در این حوزه انتخابیه نهمین دوره انتخابات مجلس را در روز 12 اسفند برگزار می‌کنند.

2 هزار نفر انتخابات اسفراین را برگزار می‌کنند

محمد محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این تعداد شامل مجریان انتخابات اعم از؛ منشی‌ها، نماینده فرماندار، عوامل انتظامی، راننده و ... است.

نماینده عالی دولت در اسفراین افزود: اسفراین یکی از شهرهای کشور بوده که خوشبختانه صلاحیت تمام هفت نامزد انتخاباتی تایید شده است.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی این شهرستان از تمام طیف‌های سیاسی هستند، گفت: هم اکنون فضای بسیار پر نشاطی برای حضور گسترده مردم در انتخابات نهم مجلس در این شهرستان فراهم شده است.

محمدزاده در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسفراین جزو 15 شهر کشور بوده که انتخابات الکترونیکی را برگزار می‌کند، افزود: تاکنون نشست‌های مختلفی با دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات رایانه‌ای مزایای فراوانی داشته و امیدواریم زمینه حضور پرشور مردم را در این انتخابات داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در اسفراین تعداد شعب پیش بینی شده برای انتخابات مجلس در این شهرستان را 105 شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 56 شعبه سیار و 49 شعبه ثابت است. 

وی با بیان اینکه کشور ما اکنون در مرحله دوم از استقرار دولت الکترونیک قرار دارد، افزود: در این راستا یکی از نمادهای دولت الکترونیک انتخابات رایانه‌ای است که یکی از روش‌های انتخاباتی موثر بوده و این موقعیت را به مجریان انتخابات داده تا به صورت الکترونیکی، ضمن رای گیری شمارش و اعلام آرا نیز به صورت الکترونیکی برگزار شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه اجرای انتخابات به این شیوه مزایای فراوانی را برای نظام جمهوری اسلامی دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین این مزایا حذف هزینه‌های چاپ تعرفه است.

وی همچنین به تأمین امنیت برگزاری انتخابات به شیوه رایانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: اطلاعات مربوط به آرا علاوه بر ثبت رایانه در چند سامانه از جمله در وزارت کشور نیز ثبت و ضبط می‌شود.

فرماندار اسفراین تصریح کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی ساده و روان بوده و هیچ‌گونه جای نگرانی برای رای گیری با این سامانه نیست.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول