اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شبهه‌افکنی در مورد سلامت انتخابات ظلم به مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبهه‌افکنی در مورد سلامت انتخابات ظلم به مردم است.

شبهه‌افکنی در مورد سلامت انتخابات ظلم به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد ‌در نشست دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که با موضوع انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی اراده مردم است که در این 33 سال بدون شبهه برگزار شده است.

وی وارد کردن شبهه به انتخابات در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی را نوعی ظلم به مردم و اراده و عقیده آنان دانست و گفت: سئوال من از برخی کسانی که دم از تقلب و فرمایشی بودن انتخابات می‌زنند این است که چرا خود خانه به خانه به دنبال رای مردم بوده و شهر به شهر و روستا به روستا این روزها به دنبال جلب اعتماد عمومی به خود هستند.

*شبهه‌افکنی در مورد سلامت انتخابات ظلم به مردم است

وی در پاسخ به کسانی که معتقدند انتخابات دور گذشته در این استان و حوزه بویراحمد و دنا ناسالم بوده، تاکید کرد: ما معتقدیم که انتخابات دوره قبل نیز در این استان سالم برگزار شده است و چنین برداشتی ظلم به نظام و مردم است.

وی با بیان اینکه همه به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم هستند و اتهام زدن به افراد شرعا و قانونا صحیح نیست، بیان داشت: هر جا ببینم که کسی به مدیران و دست‌اندرکاران انتخابات اتهام بزند باید دفاع کنم و اگر در مقابل این رویه دفاع نکنیم به دلسوزان و خدمتگزاران نظام جفا کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این‌ که اصحاب زر و زور در انتخابات چه نقشی می‌توانند داشته باشند، تصریح کرد: مردم این افراد را می‌شناسند و با آگاهی کامل در مقابل آنها خواهند ایستاد همچنان که در 33 سال گذشته این‌گونه بوده‌ است.

*مظلوم‌نمایی در انتخابات نتیجه معکوس می‌دهد

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به مظلوم‌نمایی در انتخابات توسط عده‌ای اشاره کرد و بیان داشت: یکی از راه‌هایی که برخی برای جلب رای مردم به آن متوسل می‌شوند مظلوم‌نمایی است که به حتم نتیجه معکوس در انتخابات دارد.

وی در پاسخ به عقیده دانشجویی که معتقد بود از یک روستای 200 نفره، 3 هزار رای بیرون آمده پس تقلب صورت گرفته است، یادآور شد: من راجع به این موضوع از بسیاری افراد مورد وثوق سئوال کردم و در این مورد توضیح خواستم که با توضیح آن‌ها نسبت به این مسئله قانع شدم.

نیکزاد ادامه داد: بسیاری از مردم این استان علاقه‌مند هستند که در زادگاه خود و به فرزند خود در همان روستا و یا منطقه رای داده و اثبات کنند که نسبت به فرزند خویش علاقه‌مند هستند که ما این موضوع را تقلب نمی‌دانیم.

وی به تفاوت انتخابات امسال با گذشته و میزان صحت آن سخن به میان آورد و گفت: در انتخابات پیش رو کد 10 رقمی کارت ملی افراد ثبت سامانه‌ای می‌شود و با پیوستگی سیستم انتخابات در کل کشور امکان رای مجدد به عدد صفر می‌رسد.

برخی از دانشجویان در این نشست معتقد بودند که بعضی از کاندیداها خود را از پیش تعیین شده برای مجلس می‌دانند که این خود نوعی تخلف و ایجاد شبهه در انتخابات است و نیکزاد نیز در پاسخ این سئوال گفت: حق نداریم تحت تاثیر احساساتمان قرار بگیریم چرا که عشایر ما نیز به لطف نظام جمهوری اسلامی از بینش بالای سیاسی برخوردار هستند و این‌گونه حرف‌ها را نمی‌پذیرند.

نیکزاد در پاسخ به دغدغه برخی دانشجویان که اعتقاد داشتند مسئولان و مدیران از برخی کاندیداها حمایت می‌کنند، اذعان داشت: باور کنیم مردم وقتی ببینند که استاندار و یا هر مسئول دیگر از کاندیدایی حمایت می‌کنند خلاف رای و نظر آن‌ها حرکت کرده و این خود ریزش شدید آرا را برای چنین افرادی به دنبال دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سئوال که چرا نمایندگان در جلسات شورای برنامه‌ریزی استان حضور دارند، تاکید کرد: نماینده عضو این شورا بوده و اگر آن‌ها را دعوت نکنیم تخلف کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول