اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

اهتمام دولت در توسعه صندوق‏های حمایت از کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اهتمام دولت دهم به منظور رشد و توسعه صندوق‏های حمایت از بخش کشاورزی خبر داد.

اهتمام دولت در توسعه صندوق‏های حمایت از کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سید مجید موسوی عصر امروز در نشست بررسی راه‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق‌های کشور برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‏های مختلفی به منظور ارائه خدمات بهتر، با کیفیت‏تر و جامع‏تر به بهره‏برداران بخش کشاورزی در استان سمنان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه شمار زیادی از این طرح‏ها و برنامه‏ها با مشارکت خود فعالان این بخش و بهره‏برداری اجرایی می‏شود، اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، باید مبنای سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تا پایان سال آینده سرمایه این صندوق باید به رقمی معادل 500 میلیارد ریال افزایش یابد، خواستار همراهی همه دست‏اندرکاران بخش کشاورزی با این هدف متعالی شد.

موسوی با اشاره به اهتمام دولت دهم به منظور رشد و توسعه صندوق‏های حمایت از بخش کشاورزی اضافه کرد: در برنامه است تا در سال آینده با پیگیری‏هایی که انجام شده است، دولت اعتبار قابل توجهی را در این زمینه تامین کند و به افزایش فعالیت‏های صندوق‏های توسعه بخش کشاورزی اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه در صندوق‏ها رسم بر این است که بخشی از اعتبارات و سرمایه را مردم و بهره‏برداران و بخشی را دولت تامین می‏کند، گفت: اعتبارات دولتی در سال 91 بدون شک در ردیف‏های بودجه قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این‌باره اظهار کرد: به همین دلیل  لازم است تا به منظور جذب کمک‏های دولتی و به‏کارگیری این کمک‏ها و سرمایه‏ها در حوزه کشاورزی و تولید محصول، همه همکاری داشته باشند.

موسوی افزود: بر اساس قانون صندوق توسعه بخش کشاورزی، بخش خصوصی و تشکل‏های فعال در این حوزه باید سهمی معادل 51 درصد از مجموع سرمایه‏گذاری‏ها را تامین کنند و باید هر چه سریع‏تر نسبت به افزایش سرمایه در این بخش فعالیت شود تا بتوانیم به خوبی از امتیازات دولتی بهره ببریم.

وی ادامه داد: صندوق توسعه بخش کشاورزی در صورتی که توانمند، قوی و با نفوذ در میان بهره‏برداران باشد و بتواند سرمایه بالایی را در اختیار گیرد یا تامین کند، پشتیبان مناسبی برای بخش کشاورزی و در عین حال تولیدکنندگان محصولات زراعی و باغی در استان سمنان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تاکید بر اینکه همواره باید به فکر آینده بود و هرگونه احتمالی را برای فعالیت در حوزه کشاورزی محتمل دانست، افزود: صندوق توسعه بخش کشاورزی اگر برنامه‏محور و دارای سرمایه قابل قبولی باشد، در مواقع ضروری می‌تواند تامین نقدینگی کند و در این مهم به خوبی ایفای نقش کند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول