اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، از برنامه‌ریزی برای اختصاص 2 هزار و 45 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی استان خبر داد.

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، جلال گلچین اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات کشاورزی این طرح‌ها بین چهار تا هفت درصد پیشنهاد شده و تسهیلات واگذار شده نسبت به نوع طرح و مدت زمان اجرای آن، میزان بازپرداخت و سهم آورده بهره‌برداران متفاوت است.

وی با بیان اینکه به منظور واگذاری اراضی زراعی و کشاورزی به متقاضیان بیکار و فارغ‌التحصیلان این بخش، کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان‌ها فعال خواهد شد، گفت: در این راستا دولت بیش از  2 هزار و 45 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرده و این روند در ایجاد اشتغال نتایج موثری خواهد داشت.

گلچین با اشاره به حجم 5 میلیون تنی محصولات کشاورزی استان خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این مقدار می‌تواند با استفاده از تسهیلات موضوع کارگروه توسعه بخش کشاورزی از سوی صنایع مکمل کشاورزی استفاده شود و این حرکت افزایش بهره‌وری را به همراه خواهد داشت.

غفور عبداللهی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه 910 میلیارد ریال تسهیلات مالی و 345 میلیارد ریال یارانه در حوزه امور دام آذربایجان‌شرقی آماده اجرایی شدن است، گفت: این طرح‌ها به شرط تامین آب موردنیاز توسط سازمان‌های مربوطه محقق خواهد شد.

در جلسه اخیر سازمان مقرر شد برای تسریع در استعدادیابی اراضی و شناسایی اراضی ملی و دولتی، اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی قراردادی با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منعقد کند و معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت صنایع کشاورزی اولویت‌ها و برش شهرستانی مربوط به حوزه کاری خود را ظرف یک هفته تهیه و ارائه کنند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول