اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، از تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان به ریاست استاندار در سال جهاداقتصادی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان با اعلام آغاز به کار کارگروه توسعه بخش کشاورزی در استان همزمان با سراسر کشور گفت: مدیریت‌های جهادکشاورزی در شهرستان‌ها لازم است برای ایجاد زمینه‌های لازم متناسب با ظرفیت‌های شهرستان در این بخش وارد عمل شوند تا حداکثر تولید و اشتغال را با اجرای این طرح در شهرستان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی علمی و اقتصادی، حرفه‌ای مقدس و پویا است که در جهان امروزی همچون نگینی در بنیان اقتصادی کشورهای توسعه یافته می‌درخشد، افزود: در این راستا تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی برای نخستین بار اقدام مهمی است که توسط دولت در سال جهاداقتصادی رخ داده است.

محمدیان تاکید کرد: به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی استان‌ها به تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و عضویت معاونت برنامه‌ریزی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان راه و شهرسازی، مدیر امور اراضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری  همچنین مدیریت شعب بانک عامل (حسب مورد) مبادرت کرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه اتخاذ تصمیم در امور اجرایی و یا تنظیم و تصویب دستورالعمل‌های مربوطه در خصوص توسعه فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی همچنین افزایش تولید و ایجاد اشتغال در این بخش و خدمات وابسته به آنها از جمله در زمینه طرح‌های گلخانه‌ای، باغداری، دام و طیور، شیلات و نیز طرح‌های مدیریت منابع طبیعی به ویژه طرح‌های آبخیزداری، مرتع‌داری، جنگل‌داری و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با استفاده از اختیارات و مسئولیت‌های موضوع بند یک از دیگر وظایف این کارگروه تعیین شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تشکیل این کارگروه را می‌توان با توجه به اهمیتی که دولت به بخش کشاورزی قائل است تفسیر و تعبیر کرد.

دبیر کارگروه کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، اهمیت طرح توسعه بخش کشاورزی را مهم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به این اهمیت، کارگروه استانی به ریاست استاندار استان و کارگروه‌های شهرستانی نیز به ریاست فرمانداران و دبیری مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها برای توسعه بخش کشاورزی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول