اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بانک کشاورزی صورت گرفت

بخشودگی عمده دیرکرد وام‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیر بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اختیارات تفویضی در قالب خط مشی وصول مطالبات و بند 28 قانون بودجه، بسیاری از دیرکردهای بخش کشاورزی این استان مشمول بخشودگی شد و تقسیط مجدد 178 میلیارد ریال از تسهیلات انجام پذیرفت.

بخشودگی عمده دیرکرد وام‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

موسی رمرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: سرمایه از مهم‌ترین عناصر موثر در افزایش بهره‌وری سایر عوامل تولید در بخش کشاورزی نظیر نیروی انسانی و زمین محسوب می‌شود.

وی نقش کشاورزی را در اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: توسعه کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.

‌این مسئول خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی با تمرکز بیش از 20 درصد جمعیت فعال کشور نزدیک به 14 درصد از ارزش تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

مدیر بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بانک کشاورزی به عنوان تنها نهاد مالی و پولی تخصصی در  بخش کشاورزی در راستای رسالت اصلی خود بر سه فاکتور اصلی تامین منابع مالی، تزریق و نظارت بر منابع تمرکز دارد.

رمرودی تعداد شعب بانک کشاورزی این استان را 20 شعبه با توزیع حتی در مناطق کمتر توسعه یافته ارزیابی کرد و بیان داشت: در طی سال 90 تا دی‌ماه سال جاری تعداد 14 هزار و 180 فقره تسهیلات به میزان 757 میلیارد ریال در بخش‌های زراعت، دامداری، باغداری، پرورش آبزیان و زنبور عسل، آبیاری تحت فشار، صنایع تبدیلی کشاورزی و مسکن روستایی از سوی بانک کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت خاص این استان، بیشتر منابع تزریقی به بخش کشاورزی در راستای طرح‌های اساسی کشاورزی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه کشاورزی استان بوده است.

رمرودی با اشاره به آسیب‌پذیر بودن بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و عوامل قهری مانند خشکسالی‌های سال‌های گذشته و با این توضیح که بانک کشاورزی خدمات ویژه‌ای برای تولید کنندگان در زمینه باز پرداخت تسهیلات قائل شده، ابراز داشت: در این راستا با توجه به اختیارات تفویضی در قالب خط مشی وصول مطالبات و بند 28 قانون بودجه، بسیاری از دیرکردها مشمول بخشودگی شد و تقسیط مجدد 178 میلیارد ریال از تسهیلات انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول