اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

ابلاغ دیرهنگام تسهیلات چالش فراروی توسعه کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ابلاغ دیرهنگام تسهیلات، عدم هماهنگی سیستم بانکی با سیاست‌های دولتی، ابلاغ دیرهنگام تسهیلات و طولانی شدن بررسی و عدم گزارش بانک‌ها و سرمایه‌گذاران چالش فراروی توسعه کشاورزی این استان است.

ابلاغ دیرهنگام تسهیلات چالش فراروی توسعه کشاورزی است

طهمورث فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ایجاد صنایع کشاورزی فرآیندی چند بعدی است که موضوع آن توسعه روستاها و بهبود و ارتقای کیفیت زندگی اقشار مولد و آسیب‌پذیر در جوامع روستایی و کشاورزی است.

وی افزود: این فرآیند با استفاده از ساز و کارهایی چون برنامه‌ریزی، سازماندهی، تقویت،‌ خوداتکائی فردی و جمعی برای ایجاد دگرگونی مناسب در ساختارهای اقتصادی تلاش می‌کند تا در روستاییان و کشاورزان توان مدیریت و منابع در اختیارشان را افزایش و تقویت ‌کند.

فتاحی ادامه داد: در صنایع روستایی اولویت با صنایعی است که بتواند محصولات کشاورزی و دامی را تبدیل و فرآوری و از ضایع شدن یا کاهش درآمدی روستاییان جلوگیری کند.

مدیر صنایع کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه توسعه صنایع کشاورزی روستاها را متحول می‌کند، گفت: این توسعه نیازمند توسعه فرهنگ اطلاعاتی روستاییان و تولیدکنندگان از طریق شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، نشریات و مطبوعات محلی در استفاده از مزایای فن‌آوری‌های جدید اطلاعات و اینترنت است.

وی ادامه داد: صنایع کشاورزی، معمولاً در مقیاس کوچک بوده و در درجه نخست محصولات کشاورزی و دامی روستاییان را فرآوری و به محصولات جانبی قابل استفاده در سایر نقاط کشور تبدیل می‌کنند و درجه دوم به تولید و فرآوری سایر فرآورده‌های مورد نیاز می‌پردازد.

فتاحی با اشاره به مشکلات فراروی صنایع کشاورزی، گفت: عدم تفکیک صنایع و بانک، ناکافی بودن قوانین و مقررات، اخذ وثیقه، کوتاه بودن بازپرداخت تسهیلات، وجود نوسانات شدید در بازار، عدم هماهنگی سیستم بانکی با سیاست‌های دولتی، ابلاغ دیرهنگام تسهیلات و طولانی شدن بررسی و عدم گزارش بانک‌ها و سرمایه‌گذاران از جمله این مشکلات است.

وی به پیشنهاداتی برای حل این مشکلات اشاره کرد و افزود: متقاضیان باید در تأمین وثیقه بانکی برای جذب تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند و همچنین در زمان صدور مجوزها دقت کافی اعمال شود و قوانین متناسب با اقلیم منطقه اجرا شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول