اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جلسات نقد و بررسی جشنواره «تئاتر تک» مازندران:

نقد خردمندانه راه را برای گفتمان علمی تئاتر هموار می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر جلسات نقد و بررسی جشنواره «تئاتر تک» مازندران گفت: نقد خردمندانه راه را برای گفتمان علمی تئاتر هموار می‌کند.

نقد خردمندانه راه را برای گفتمان علمی تئاتر هموار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حمید ملک محمودی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی منتقدان دومین جشنواره تئاتر تک اظهار داشت: تجربه نشان داده است بیشتر جلسات نقد و بررسی که در جشنواره‌ها صورت می‌گیرد آنچنان که باید و شاید شرایط انجام یک نقد مطلوب را ندارد.

دبیر جلسات نقد و بررسی دومین جشنواره استانی تئاتر تک تصریح کرد: اگر نقد با استدلال قوی و تسلط لازم انجام گیرد هم تاثیرگذاری‌اش بر صاحب اثر بیشتر است و هم اینکه مخاطب را به درکی صحیح و منصفانه می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: منتقد در نقد نمایش، ضمن اینکه گروه اجراکننده را متوجه نقاط ضعف و قوت کار می‌کند، به تماشاگر هم کمک می‌کند تا به درک درست و بهتری از اثر برسد.

این کارشناس تئاتر عنوان کرد: تجربه نشان داده نقد خردمندانه راه را برای گفتمان علمی تئاتر هموار می‌کند.

ملک محمودی با اشاره به اهمیت جایگاه نقد بیان داشت: مسئولان ارشاد اسلامی و حوزه هنری مازندران باید منتقدان ادبی و هنری را شناسایی کرده و با پشتیبانی از آنان، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را رشد و ارتقا بخشند.

دبیر جلسات نقد و بررسی دومین جشنواره استانی تئاتر تک گفت: برای جلسات نقد و بررسی نمایش‌های این جشنواره از افراد متخصص و صاحب تجربه دعوت به عمل آمده تا به نقد آثار بپردازند.

وی اذعان داشت: ضیاء فضل‌الله پور، حسین نادعلیزاده، کامبیز میرزایی، بابک ناصری، محمد فضلی و مهدی روشن ضمیر هر کدام کار نقد یکی از نمایش‌های جشنواره را بر عهده دارند .

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول