اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

دایره نقد تنگ و محدود شده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دایره‌ نقد به اندازه‌ای تنگ و محدود شده که هرگونه انتقاد را برابر با تخریب، تضعیف و سنگ‌اندازی تعبیر کرده و به روح انتقاد که همانا اصلاح امور و خیرخواهی است بی توجهی می شود.

دایره نقد تنگ و محدود شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق بعد ازظهر امروز در دیدار با جمعی از بانوان و  شهرستان تبریز اظهار کرد: شرایط خاص سیاسی ـ اجتماعی حاکم بر جامعه ما، حکم می‌کند که ملت ما و تک تک آحاد جامعه بیش از هر زمان دیگر، به اصل دشمن شکن «وحدت و اتحاد» اهمیت دهند.

وی افزود:  این همدلی و وحدت و یکپارچگی، نه تنها باید در بین افراد یک محله و کوچه و منطقه و شهر جاری باشد، بلکه در بین گروه‌ها و تشکل‌های اجتماعی - سیاسی - مذهبی نیز باید حاکم باشد، اکنون در کشور ما، گروه‌های سیاسی مختلفی فعالیت می‌کنند، چه آن‌ها که هوادار پروپاقرص یک وزیر، مدیر یا حتی دولت هستند و چه آن‌ها که عنوان منتقد پروپاقرص یک جریان سیاسی یا یک مدیر هستند.

شایق ادامه داد: روح وحدت و یکدلی برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی ایران الزامی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز، اصل وحدت در عین تکثر و یکدلی و انصاف در عین اختلاف سلایق را یک برنامه راهبردی و یک استراتژی مؤثر اجرایی می‌دانستند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: نیت و برنامه ما نیز چه در مصدرهای اجرایی باشیم و چه در کرسی‌های قانون‌گذاری، باید بر این اصل حیاتی استوار باشد، اما این وحدت و پایبندی به اصل یکپارچگی، هرگز نافی اصل «انتقاد» نیست، جامعه‌ای که در آن انتقاد نباشد، مطبوعات منتقد نباشد، تریبون‌های آسیب‌شناسی و جلسات هم اندیشی و مناظره فعال نباشند، راه به سوی تعالی و تکامل نخواهد پیمود.

شایق ادامه داد: بنده نیز ضمن باور قلبی به اصل حفظ «وحدت»در بین گروه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی، «انتقاد» و انتقاد پذیری را لازمه‌ی اصلاح امور و کارآمدی سیستم‌های اداری، اجرایی و قانونگذاری می‌دانم، در طی سال‌های گذشته، این بعد از جامعه‌ ایرانی ما، مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دایره‌ نقد به اندازه‌ای تنگ و محدود شده که هرگونه انتقاد را برابر با تخریب، تضعیف و سنگ‌اندازی تعبیر کرده و به روح انتقاد که همانا اصلاح امور و خیرخواهی است بی توجهی می‌شود. حتی مدیران درجه سه و چهار سیستم اداری ما، انتقاد از خود را با تضعیف نظام جمهوری اسلامی و خدشه به وحدت جامعه تعبیر می‌کنند و بدین ترتیب حاشیه‌ امنیتی برای خود درست می‌کنند تا دیگر کسی جرأت و جسارت مطالبه و انتقاد نداشته باشد.

شایق گفت: از طرف دیگر برخی از انتقادات نیز، به بیراهه می روند تخریب و توهین، عیب‌جویی و خودخواهی محور کار برخی سیاسیون و حتی رسانه‌ها قرار گرفته است که این نیز افراط است و ناپسند.

وی گفت: فضای جامعه‌ ما باید به پالایش و ارزیابی منصفانه نقدها روی آورده و مسئولان فرهنگی -سیاسی نیز مجال ظهور و بیان انتقادات سازنده و محترمانه را در فضای آزاد و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی فراهم آورده‌اند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول