اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نارضایتی‏ها از شبکه تهران ادامه دارد

گلایه نماینده تهران از شبکه به اصطلاح استانی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی از عدم همراهی شبکه استانی با نمایندگان تهران در بازدید از مناطق مختلف این حوزه گلایه کرد.

گلایه نماینده تهران از شبکه به اصطلاح استانی

فاطمه رهبر در حاشیه نشست نمایندگان تهران با صنعتگران منطقه کارگاهی کارآفرینان جاجرود (تپه سیف) که با حضور جمع کثیری از صاحبان صنایع شمال شرق استان تهران برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در دو دوره گذشته، نمایندگان تهران بارها به مناطق مختلف شمال شرق استان تهران سرکشی کردند.

وی ادامه داد: بخش‏های خبری شبکه تهران به عنوان شبکه استانی هیچ‏گاه حضور نمایندگان در میان مردم برای رفع مشکلات منطقه را همراهی نکرده‏اند.

رهبر ضمن انتقاد از عدم بازتاب اخبار شمال شرق استان در شبکه تهران، از پیگیری این موضوع در آینده‏ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از این نماینده ولی‏فقیه در دماوند، امام جمعه آبسرد و برخی مردم از بی‏مهری مسئولان شبکه استان گلایه داشتند.

مردم و مسئولان شهرستان دماوند از مدیران شبکه استانی تهران درخواست کردند تا به سایر مناطق استان جدای از پایتخت هم توجه کند. آنها معتقدند که همه مردم استان تهران از رسانه استانی سهم دارند.

امام جمعه آبسرد در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران خواستار پوشش امور فرهنگی شهر آبسرد از طریق رسانه ملی و شبکه استانی شد.

حجت‏الاسلام حسین ردایی عنوان کرد: در مدت پنج ماه گذشته ستاد اقامه نماز جمعه در آبسرد مستقر شده است.

وی ادامه داد: پس از سال‏های انتظار، خواسته مردم آبسرد و نواحی اطراف این خطه با تلاش مسئولان امر محقق شد و نماز دشمن‏شکن جمعه در آن جریان یافت.

ردایی اضافه کرد: از این رو مطالبه مردم این است که اقدامات اجرایی در آبسرد با پوشش رسانه‏ای شبکه سیمای استان تهران همراه شود.

امام جمعه آبسرد گفت: بسیاری از اقدامات اجرایی آبسرد با کم‏لطفی رسانه‏های جمعی مانند صدا و سیما خروجی رسانه‏ای ندارد.

امام جمعه دماوند نیز پیش‏تر ضمن انتقاد از کم‏رنگ بودن حضور شهرستان‏های تهران در شبکه پنج سیما گفته بود تهران، استانی محروم از سیمای استانی است.

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی ابراز داشت: توصیه ما به مسئولان صدا و سیما بازنگری در برنامه‏های شبکه پنج است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود و همچنین اظهار نظر مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه پنج هیچ‏گاه ماهیتی استانی نداشته است.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: این شبکه از ابتدا به عنوان یک شبکه ملی طراحی شده بود و در حال حاضر جلوه‏گر امور مرتبط با همه نقاط کشور است.

امام جمعه دماوند خواستار تعریف سیمای مختص استان تهران شد و افزود: خواسته مردم و مسئولان نقاط مختلف استان تهران بازگشت شبکه پنج به همان بسته از پیش تعیین شده ملی و تعریف شبکه جدیدی تحت عنوان شبکه استانی است.

وی با بیان اینکه تهران استانی محروم از شبکه صدا و سیمای استانی است خاطرنشان کرد: باید یک شبکه استانی واقعی برای استان تهران تعریف شود.

علاءالدینی ادامه داد: به اذعان خود مسئولان صدا و سیما، تهران شبکه‏ای مختص به خود ندارد؛ چرا که کانال پنج نه تنها رویدادهای پایتخت بلکه امور مرتبط با مباحث و مسائل ملی را دنبال می‏کند.

امام جمعه دماوند با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در پخش برنامه‏های تلویزیونی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت پس از ایجاد شبکه استانی مختص تهران، لزوم رعایت عدالت و انصاف در پخش تلویزیونی برنامه‏های مرتبط با شهرستان‏های مختلف است.

وی با اشاره به گوشه‏ای از ظرفیت‏های بالقوه شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر شهرستان دارالمومنین دماوند به داشتن شمار زیادی قاری قرآن، دانشمند، نخبه، روحانی، استاد دانشگاه، هنرمند، دانشجو، دانش‏آموز و شاعر ممتاز مفتخر است.

علاءالدینی پیرامون آداب و سنن اسلامی و کهن دماوند اذعان داشت: برگزاری مراسم اطعام، اعطای قربانی‏های بسیار و برپایی آیین عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در 30 شبانه‏روز از ماه‏های پربرکت محرم و صفر همگی در تمامی نقاط کشور بی‏نظیر است.

امام جمعه دماوند متذکر شد: علاوه بر این، لهجه و گویش سنتی و دارای ریشه در ادبیات تاریخی استان تهران همگی ظرفیت‏های بالقوه‏ای است که مورد بی‌مهری قرار گرفته‏اند.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول