اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌غروی در مراسم گرامیداشت ‌سالگرد پیروزی انقلاب

صداوسیما ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج دهد / فیلم‌های ضداخلاقی را در جشنواره‌ها نمایش ندهیم

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه صداوسیما ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج دهد، گفت: فیلم‌های ضداخلاقی را در جشنواره‌ها نمایش ندهیم.

صداوسیما ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج دهد / فیلم‌های ضداخلاقی را در جشنواره‌ها نمایش ندهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمد غروی در مراسم گرامیداشت سی‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که پنج‌شنبه شب از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین‌العابدین خیابان چهار مردان قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ایران یک انقلاب الهی بود، اظهار داشت: در انقلاب ایران مردم اسلام، معارف الهی و مفاهیم اسلامی را می‌خواستند زیرا می‌دیدند در زمینه‌های فردی و اجتماعی همه اینها زیر پا گذاشته شده است.

وی  نقش امام را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران محوری دانست و گفت: از سال 41 که آغاز انقلاب بود، امام لحظه به لحظه انقلاب را رهبری و آسیب‌شناسی می‌کردند و جلوی برخی از حرکت‌هایی که می‌خواستند این نهضت‌ها را به سود خود تمام کنند می‌گرفتند تا اینکه این انقلاب به پیروزی رسید.

وی وحدت کلمه را از عوامل پیروزی انقلاب دانست و گفت: اگر این وحدت کلمه تحقق پیدا نمی‌کرد این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنچه که مردم را به صحنه کشیده بود نان و آب و مشکلات اقتصادی نبود بلکه مردم احساس می‌کردند دین و ارزش‌های دینی در معرض خطر است.

وی گفت: در جنگ تحمیلی هم آنچه باعث شد مردم در مقابل صدام و صدامیان بایستند و خون خود را بدهند دفاع از ارزش‌های الهی و اسلامی بود، اگر قرار بود ارزش‌های ملی با حکومت صدام مقابله کند چند ماه بیشتر نمی‌توانست مقاومت کند.

غروی خاطر نشان کرد: اگر این انقلاب دست ملی‌گراها بود همان روزهای اول مسیرش عوض می‌شد و تغییر می‌کرد و آمریکا به شکل دیگری می‌آمد و عرصه را در اختیار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه رهبری رمز پیروزی ما است،‌ تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری نقش بسیار مهمی داشتند که لحظه به لحظه جریانات را رصد کنند و آنجا که لازم بود ورود پیدا می‌کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر ارزش‌های اسلامی در کشور کمرنگ شود دیگر مردم در مقابل خطرات آن ریسک نکرده و در صحنه حضور پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب به خاطر اسلام و ارزش‌های اسلامی با همه کارشکنی‌ها تاکنون دوام آورده است، خاطر نشان کرد: همه ما باید نسبت به ارزش‌های اسلامی حساس باشیم و ارزش‌های اسلامی را با مسائل دیگر معامله نکنیم.

غروی افزود: ما اگر برای سی‌وسومین سال انقلاب جشن می‌گیریم ، به‌حق بوده و جای این را دارد همه مسرور و خوشحال باشند، همه اینها مشروط به این است که ما از این ظرفیت‌ها خوب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: خدای ناکرده جشنواره‌هایی درست نکنیم و مسایل ضد اخلاقی را به عنوان فیلم‌های برتر بیاوریم و اینها حیات مجدد پیدا کنند و در نتیجه همان افکار خودشان را در قالب فیلم‌ها و قالب‌های مختلف به خورد جوانان ما بدهند و جوان‌های ما را از ارزش‌های الهی و اسلامی دور کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جشن‌های ما جشن‌های اسلامی باشد، اظهار داشت: اینگونه نباشد که هر صدایی از این جشن‌ها بلند شود و هر برنامه‌ای زیر پوشش برنامه‌های دهه انقلاب انجام گیرد که اخلاق جامعه و جوان‌های ما را مورد تهدید قرار دهد.

وی تاکید کرد: اگر ما واقعا برای خون شهدا و تلاش‌هایی که رزمندگان انجام دادند، ارزش قائل شویم باید نسبت به ارزش‌ها حساس باشیم.

غروی ابراز داشت: ‌در عین حالی که رادیو و تلویزیون برنامه‌های خوب و ارزشمندی دارد اما برخی از برنامه‌ها قابل نقد است و برخی از برنامه‌ها گاهی اوقات برای خانواده‌ها و جوان‌ها مضر است و آنها را از خدا و ارزش‌های اسلام و انقلاب دور می‌کند و موقعی متوجه می‌شویم که جوان طور دیگری فکر می‌کند و با ما خیلی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما کارهای خوب و ارزشمندی در داخل و خارج انجام می‌دهد، ابراز داشت: باید این نقایصی که در فیلم‌ها و سریال‌ها مشاهده می‌کنیم، تغییر پیدا کند و در یک مسیری قرار گیرد که بتواند ارزش‌های اخلاقی و معنوی را در جوان‌های ما ایجاد کند و رشد بدهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول