اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان خبر داد

تشکیل 1400 تعاونی در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان گفت: یک هزار و 450 تعاونی در روستاهای استان زنجان تشکیل شده است.

تشکیل 1400 تعاونی در روستاهای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رسول علیمردانی ظهر امروز در سیزدهمین جلسه ستاد عمران روستایی اظهار کرد: در مجموع 3 هزار و 400 تعاونی در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 405 هزار نفر جمعیت روستایی 26 هزار نفر عضو شرکت‌‌های تعاونی هستند، خاطر نشان کرد: این تعداد بدون احتساب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت است.

مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان تصریح کرد: با در نظر گرفتن اعضای تعاونی‌های سهام عدالت روستایی، می‌توان گفت که 100 درصد جمعیت روستاهای استان عضو تعاونی‌ها هستند.

وی با بیان اینکه از سال 87 تاکنون 90 تعاونی توسعه و عمران روستایی در استان تشکیل شده است، اضافه کرد: 15 تعاونی دهیاری نیز در روستاهای استان تشکیل شده است.

علیمردانی با اشاره به اینکه تشکیل 52 تعاونی در سال جاری پیش‌بینی شده بود، ادامه داد: در مجموع 65 واحد تعاونی در استان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تشکیل واحدهای تعاونی در روستاها بیش از پیش‌بینی‌های مورد نظر بوده است، یادآور شد: برنامه‌های آن‌ها در تشکیل واحدهای تعاونی 125 درصد تحقق یافته است.

مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای تعاونی ایجاد شده یک هزار و 19 فرصت شغلی فراهم می‌کند، اذعان داشت: سرمایه اولیه به منظور تشکیل این واحدها در روستاها 136 میلیون تومان برآورد شده است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی توسط اداره کل تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: 480 نفر ساعت دوره آموزشی کشاورزی به اعضای تعاونی‌ها، 480 نفر ساعت دوره آموزشی به بافی فرش به اعضای تعاونی‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکترا از جمله اقدامات این اداره طی سال جاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول