اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد:

عضویت 61 هزار خانوار در تعاونی روستایی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: 61 هزار خانوار در استان قزوین عضو تعاونی‌های روستایی هستند.

عضویت 61 هزار خانوار در تعاونی روستایی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناطق معین‌الدین یکشنبه شب در جلسه ستاد احیای زکات استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: تشکل‌ها و تعاون‌های روستایی از توانمندی و ظرفیت بالایی برخوردار است و در سطح استان فعال هستند.
وی ادامه داد: تعاون روستایی از سال 1342 تأسیس شده ولی در مظلومیت و بدون تبلیغاتی، خدمات‌رسانی به روستاییان دارد و اکنون نیز شاهد هستیم که زکات دهندگان برتر از مدیران عامل تعاونی‌های روستایی هستند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی استان قزوین آمادگی دارد در تبلیغ زکات و هزینه کرد پروژه‌ها همکاری کند به طوری که در روستاهایی که نیاز به ساخت انبار برای ذخیره گندم و پروژه‌های دیگر است با مشارکت تعاونی‌ها می‌توانیم 30 تا 40 درصد در هزینه کرد احداث پروژه مشارکت داشته باشیم.
وی اعلام کرد: هر تعاونی یک‌هزار تا 2 هزار عضو دارد و 61 هزار خانوار در استان قزوین عضو تعاونی‌های روستایی هستند و ما نیز در این حوزه اعلام آمادگی می‌کنیم.
در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: یکی از ارگان‌هایی که بیشترین ارتباط را با کشاورزان دارد، سازمان جهاد کشاورزی است و یکی از اقداماتی که در سال جاری در راستای ترویج فرهنگ زکات صورت گرفت این بود که در 18 مرکز خدمات کشاورزی در خصوص اهمیت زکات صحبت شد.
حجت‌الاسلام محمود گروسی عنوان کرد: پیشنهاد ما این است که با توجه به اینکه در برخی روستاها جمعیت بسیار کم است برای تبلیغ زکات از طریق دهیاری‌ها و شورا وارد عمل شد.
وی تأکید کرد: همچنین با توجه به برگزاری همایش‌هایی توسط سازمان جهاد کشاورزی، این همایش‌ها فرصت خوبی برای توزیع اقلام تبلیغاتی و بروشور در خصوص زکات است و یکی از زمینه‌های خوب همکاری نیز در این حوزه، تعاونی‌های روستایی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: لازم است صدا و سیما پروژه‌ها و اقداماتی که با زکات صورت گرفته است را تبلیغ کرده تا این اقدامات در نظر مردم بیشتر جلوه کند و همچنین صدا و سیما می‌تواند نسبت به معرفی افرادی که زکات پرداخت می‌کنند، اقدام کند که امری مهم است.
وی خاطر نشان کرد: ماه‌های رمضان، محرم و صفر نیز فرصت خوبی است تا در مراسم‌های مختلف در کنار مطالبی که بیان می‌شود احکام شرعی زکات نیز تبیین شود و در راستای آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان نیز با کارهای صورت گرفته می‌توان کتابی از پروژه‌های اجرا شده از محل زکات چاپ کرد تا افراد اشتیاق بیشتری برای پرداخت زکات داشته باشند.
مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون نیز در این جلسه گفت: افزایش زکات پرداختی در استان قزوین جای تشکر از کمیته امداد دارد و یکی از عوامل اثرگذار در این امر حضور روحانیت بوده است چراکه تبلیغ چهره به چهره در این امر بسیار موثر است.
به گزارش فارس حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی اضافه کرد: احادیثی در خصوص زکات باید برای مردم بیان شود به ویژه احادیثی که در خصوص بلاها و گرفتاری‌های ناشی از گناه است که این احادیث باید با ظرافت خاصی مطرح شود تا اثر معکوس نداشته باشد.
وی افزود: معرفی پرداخت کنندگان زکات و همچنین پروژه‌های عمرانی اجرا شده از محل زکات توسط صدا و سیما نیز اثر بسزایی در موضوع ترویج فرهنگ زکات دارد.
در ادامه مسئول بسیج سازندگی استان قزوین اظهار کرد: ما در بسیج سازندگی در بحث فرهنگ‌سازی زکات امادگی داریم و این سازمان در تابستان گروه‌های جهادی را به مناطق محروم اعزام می‌کند که روحانیونی نیز به عنوان مبلغ در روستاها حضور می‌یابند که می‌توان از این گروه برای ترویج فرهنگ زکات استفاده کرد.
علیجان توکلی افزود: همچنین در بحث پروژه‌های عمرانی که از محل زکات در مناطق محروم اجرا می‌شود بسیج سازندگی آماده همکاری در اجرای این پروژه‌ها است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول