اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دریافت تسهیلات طرح باغ 7 هزار هکتاری؛

تعاونی‏های روستایی در دماوند و فیروزکوه تشکیل شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل تعاونی‏های روستایی به منظور استفاده از تسهیلات باغ 7 هزار هکتاری در دماوند و فیروزکوه شد.

تعاونی‏های روستایی در دماوند و فیروزکوه تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه گفت: از جمله طرح‏های برگرفته از قوانین برنامه پنجم توسعه، پروژه باغ 7 هزار هکتاری در دو شهرستان دماوند و فیروزکوه است.
وی ادامه داد: بر اساس هدف‏گذاری‏های این پروژه، دولتی که بدون طی مراحلی دشوار حاضر به واگذاری زمین متعلق به همه مردم و تمامی نسل‏ها نبود؛ اراضی ملی را با حفظ تملک دولت برای اجرا در قالب باغ 7 هزار هکتاری به اهالی واگذار می‏کند.
رامین با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی‏های روستایی خاطرنشان کرد: پیش‏نیاز اجرای طرح باغ 7 هزار هکتاری تشکیل تعاونی‏های متشکل از همه اهالی روستایی است.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه باغ 7 هزار هکتاری متعلق به همه اهالی خواهد بود و واگذاری در قالب تعاونی از بروز شائبه پیرامون اختصاص زمین به اشخاص حقیقی جلوگیری به عمل می‏آورد.
وی با اشاره به دیگر تسهیلات دولتی در این خصوص اظهار داشت: دولت علاوه بر زمین، تسهیلات دیگری نظیر یارانه خرید نهال، مواد سوپر جاذب، کود و حتی کارمزد اهالی در حفر و غرس درختان را نیز در نظر گرفته است.
رامین طرح باغ 7 هزار هکتاری را با سفره اطعام اباعبدالله حسین (ع) مقایسه کرد و گفت: همانگونه که در سفره اطعام سید و سالار شهیدان (ع)، بالا و پایین وجود ندارد؛ طرح باغ 7 هزار هکتاری شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه نیز با تعلق داشتن به همه اقشار مردم نواحی روستایی طراحی و اجرا می‏شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول