اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 10 طرح عمرانی تعاون روستایی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر 10 طرح عمرانی تعاون روستایی با هزینه‌ای بالغ بر 106 میلیارد ریال و اشتغالزایی 50 نفر در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 10 طرح عمرانی تعاون روستایی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن شیبانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح‌ها شامل انبار، کارگاه تولیدی دام، تفرج‌گاه، پمپ بنزین در شهرستان‌های شیراز، نی ریز، لارستان، اقلید و فراشبند است.

شیبانی خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده ظرفیت انبارهای تعاون روستایی که در گذشته 485 هزار تن بود، به 12 هزار و 500 تن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعاون روستایی با 530 شرکت تعاونی رتبه نخست را به لحاظ کمیت به خود اختصاص داده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس اضافه کرد: تعاون روستایی در قالب تشکل‌های منسجم برای انتقال تکنولوژی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به بخش کشاورزی فعالیت‌های چشمگیری انجام داده که در سال جاری 120 هزار تن نهاده شامل کود، بذر و سم به ارزش 255 میلیارد و 45 هزار ریال در اختیار سهامداران و کشاورزان گذاشته است.

شیبانی بیان داشت: توزیع 323 میلیون لیتر سوخت به ارزش 360 میلیارد ریال، به 80 شرکت تعاونی، تسطیح لیزری بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به منظور افزایش راندمان آب با ماشین‌های کم و بی‌خاکورز و خرید توافقی 7 هزار تن پنبه از جمله فعالیت‌های سال جاری سازمان تعاون روستایی فارس بوده است.

وی ابراز داشت: سازمان تعاون روستایی همگام با سایر نهادها و سازمان‌ها در برپایی جشن پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعال داشته و در این راستا اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، جشن پیروزی انقلاب، مسابقه‌های ورزشی شامل کوهنوردی، فوتسال، فوتبال، اهدای جوائز به 12 واحد اعتباری و آذین‌بندی مبادی ورودی از برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس تصریح کرد: برای نخستین بار نظام‌های صنفی بخش کشاورزی در کشور و استان فارس در قالب دفاع از حقوق تولیدکنندگان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول