اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری:

تعاونی‌های روستایی چهارمحال و بختیاری ارزشیابی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از ارزشیابی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی، تولیدی، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنان روستایی این استان خبر داد.

تعاونی‌های روستایی چهارمحال و بختیاری ارزشیابی می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حافظ یاری عصر امروز در نخستین کارگاه ارزشیابی تشکل‌های زیر پوشش مدیریت تعاون روستایی این استان با اعلام این خبر، به جایگاه و اهمیت نقش ارزشیابی در فعالیت‌های یک مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ارزشیابی یکی از با اهمیت‌ترین طرح‎های قابل اجرا در تعاون روستایی در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه است.
وی تصریح کرد: ارزشیابی از مدل‎های جدید کنترل شرکت‏هاست که تحلیل و تفسیر آن می‎تواند رهیافت مناسبی برای پویایی شرکت‎ها ایجاد کند. 
یاری همچنین از عضویت بیش از 4 هزار نفر در صندوق‌های تعاون روستایی این استان خبر داد و گفت: این تعداد اعضا تاکنون موفق به دریافت بیش 3 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از صندوق‌های تعاون روستایی در این استان شده‌اند.
مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تعداد تعاونی‌های زنان روستایی در این استان، گفت: تاکنون 14 شرکت تعاونی زنان روستایی با سرمایه‌ای افزون بر 500 میلیون ریال و تعداد 4 هزار و 200 نفر عضو در استان در زمینه‌های کشاورزی، تولیدی، توزیع و واحدهای اعتباری فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: تعاونی‌های زنان روستایی به‌منظور توسعه فرهنگ گروهی و تعاونی، ارتقای سطح اقتصاد روستائیان، توسعه عدالت اجتماعی و افزایش آگاهی بانوان در نقاط محروم روستایی تأسیس می‎شود.
یاری با اشاره به نقش زنان و جایگاه زنان در تعاونی‌ها گفت: امروزه زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند توان بالقوه‌ای دارند که اگر در قالب تشکیل تعاونی‌های روستایی این توان به بالفعل درآید موجب توسعه و رشد کشور در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهند شد.
مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از آنجایی که ساختار تشکل‌ها به‌ویژه تعاونی‌ها به‌گونه‌ای است که در صورت ایجاد زمینه و فضای مناسب برای زنان آنها قادر خواهند بود در راس امور و مدیریت تعاونی‌ها قرار گیرند و این موضوع کمک خواهد کرد تا زنان خانه‌دار به‌ویژه آنهایی که تجربه‌ای هم دارند در بخش‌های مدیریتی سازمان‌ها و نهادها صاحب نظر باشند.
وی هدف از تشکیل تعاونی‌ها را ایجاد زمینه کار و کسب درآمد برای زنان دانست و افزود: زمان آن فرا رسیده که دولت‌ها از ابزارنگری نسبت به تعاونی‌ها گذر کنند و این تشکل‌ها را به عنوان نهادی مردمی و خواهان مشارکت هرچه بیشتر زنان در امور اجتماعی به رسمیت بشناسند.
یاری موفقیت‌های تعاونی‌های روستایی در سطح کشور و استان چهارمحال و بختیاری را چشمگیر و قابل قبول خواند و تصریح کرد: ترویج فرهنگ و جایگاه تعاونی‌ها در روستاها به خصوص تعاونی روستایی زنان برکت‌های فراوانی را برای روستاها به دنبال دارد.
گفتنی است این کارگاه آموزشی 20 نفر از مدیران ادارات تعاون روستایی شهرستان‎ها و کارشناسان این دستگاه حضور داشتند که طی آن با حضور کارشناسان مراحل مختلف طرح و گروه‌بندی ارزشیابی بحث و بررسی شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول