اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان اردبیل:

تخلف کارکنان در انتخابات به دقت رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: تخلفات کارکنان دولت در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دقت رصد شده و تذکرات لازم به افراد خاطی داده می‌شود.

تخلف کارکنان در انتخابات به دقت رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دلیر پیش از ظهر امروز در نشست مجریان و عوامل انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اردبیل اظهار داشت: ضوابط و فرآیند انتخابات به گونه‌ای طراحی شده تا به دور از هرگونه شایبه، سلامت آن مورد توجه و صیانت قرار گیرد.

وی با اشاره به دو بخش نظارت حاکمیتی و مردمی در صحنه عظیم انتخابات خاطرنشان کرد: در بخش نظارت حاکمیتی شورای نگهبان در راس امور است و هیئت‌های اجرایی و ناظران شعب اخذ رای به دقت مسایل را نظارت کرده و با کوچک‌ترین تخلفات برخورد می‌کنند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان اردبیل یادآور شد: در کنار آن هیئت‌های بازرسی وزارت کشور و شعب اخذ رای نیز بر اساس ماده 25 قانون انتخابات بر روند سالم انتخابات نظارت کرده و بستر حسن اجرای قانون در صحنه انتخابات را مهیا می‌کنند.

دلیر از اعزام ماموران بازرسی و کنترل شعب اخذ رای در یوم انتخابات بر سر صندوق‌ها خبر داد و افزود: هیئت مرکزی بازرسی انتخابات در وزارت کشور و با حکم وزیر کشور شکل گرفته و در استان‌ها نیز هیئت‌های فرعی و اصلی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

این مسئول شرح وظایف هیئت‌های بازرسی را در جریان انتخابات از ساعات اولیه تا آخرین لحظات عملکرد و ارزیابی عوامل اجرایی و برگزار‌کننده انتخابات توصیف کرد و گفت: ما در سه حوزه تخلفات را مورد رصد قرار می‌دهیم تا مبادا به روند انتخابات و سلامت آن خدشه وارد شود.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: یکی از این تخلفات تبلیغات پیش از موعد و مقرر است که برخی کاندیداها مرتکب آن شدند که ما تذکرات لازم و رصد تمام فعالیت‌ها را در این زمینه شاهد بودیم.

دلیر با اعلام اینکه دومین وظیفه خطیر هیئت بازرسی نظارت بر سوء استفاده احتمالی دستگاه‌های دولتی از فضای انتخابات است، بیان داشت: در این زمینه نیز تذکرات لازم ارائه شده است.

وی سومین وظیفه هیئت بازرسی را مقابله با تخلفات احتمالی هیئت‌های اجرایی برشمرد و یادآور شد: ما از طریق شماره تلفن 111 گزارشات مردمی را در هر سه زمینه یاد شده دریافت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان اردبیل در پایان سخنان خود به اهالی استان اعلام کرد که در صورت مشاهده تخلف در تبلیغات پیش از موعد، سوء استفاده مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در عرصه انتخابات و یا تخلفات هیئت‌های اجرایی موارد را به شماره‌ تلفن‌های 2151580 و 2151550 اطلاع داده و در میان بگذارند.

انتهای پیام/صا10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول