اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان یزد:

یزد در انتخابات مختلف کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات متعددی در استان یزد برگزار شده و این استان کمترین تخلفات انتخاباتی در سطح کشور را در همه دوره‌ها داشته است.

یزد در انتخابات مختلف کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسین حیدری ظهر امروز در نشست کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان یزد اشاره به اینکه تمام انتخابات‌های برگزار شده طی 33 سال گذشته کشور موجب سرافرازی نظام و مردم بوده است،‌اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات پیش رو مردم ایران اسلامی با شرکت گسترده و حداکثری در انتخابات، وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی به اثبات برسانند.

وی افزود: در طول دوران نظام مقدس اسلامی، استان یزد در زمینه برگزاری انتخابات با کمترین چالش و مشکلی روبه‌رو بوده و کاندیداها نیز کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته‌اند.

حیدری بر لزوم پیشگیری از جرائم انتخاباتی تاکید کرد و یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی باید به طور جدی از سوی دستگاه قضایی و هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات استان مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین با اشاره به اختصاص شعب ویژه‌ای در دادسرا و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان یزد برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی بیان کرد: اگر تخلفی در زمینه انتخابات صورت گیرد، دستگاه قضایی آمادگی دارد تا قاطعانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد کند.

حیدری اظهار داشت: متاسفانه قوانین موجود در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی بازدارنده نیست و اصلاح آن ضروری به نظر می‌رسد.

وی یکی از تخلفات صورت گرفته در زمان انتخابات را استفاده تعداد معدودی از کارمندان دولت از اموال دولتی به منظور تبلیغ برای نامزد انتخاباتی خاص بیان کرد و افزود: در صورتی‌که چنین مواردی گزارش شود دستگاه قضایی با متخلفان بر مبنای قانون برخورد خواهد کرد.

حیدری حفظ حیثیت و آبروی افراد به ویژه نامزدهای انتخابات پیش رو را ضروری دانست و اظهار داشت: مطبوعات، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید این نکته را به خوبی مدنظر قرار دهند و از خدشه‌دار کردن حیثیت افراد، توهین، افترا و نشر اکاذیب خودداری کنند.

در این جلسه مصوب شد در اجرای ماده 67 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای تایید صلاحیت شده و رؤسای ستادهای انتخاباتی آنها همچنین اصحاب جراید و مطبوعات استان از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جلساتی دعوت و موارد مقرر قانونی و جرائم انتخاباتی برای آنها تبیین شود.

تشکیل کمیته امحاء برای از بین بردن آثار تبلیغاتی خلاف قانون، ایجاد کارگروه شهرستانی پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در شهرستان‌های استان به ریاست دادستان عمومی و انقلاب هر شهرستان و اعلام شماره تلفنی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان برای دریافت گزارشات مردمی در زمینه تخلفات انتخاباتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول