اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان:

دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی با قاطعیت برخورد می‌کند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی زود هنگام و به دور از موازین با قاطعیت برخورد می‌کند.

دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی با قاطعیت برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام آمادگی دستگاه قضای اصفهان در مقابله با تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: از سوی رئیس قوه قضاییه کشور ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شد که با دستور قضایی چنین ستادی نیز در تمامی شهرستان‌های کشور و نیز اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مرتبط با امر قضا در جلساتی مستمر در این جلسات شرکت کرده‌اند، افزود: دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی در برخورد با تخلفات قضایی نداشته و با قاطعیت با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به حساسیت خاصی که این دوره انتخابات نسبت به سایر انتخابات پیشین دارد، از تمامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده درخواست می‌شود تا زمان تایید نهایی تأمل کرده و به تبلیغات خود بپردازند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه امسال در بحث تخلفات انتخاباتی به ابتکار تشکیل ستاد دست زده است بیان داشت: در این راستا شعبه سوم دادرسی خود را به امر بررسی تخلفات انتخاباتی و نیز جرائم احتمالی در این خصوص اختصاص داده است.

حبیبی با تاکید به اینکه تا کنون مواد تخلفات جدی نداشته‌ایم، ادامه داد: مواد محدودی تخلف نیز در این مورد داشته‌ایم، اما به صورت جدی نبوده و رفع شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون پرونده نیز در این شعبه دادرسی تشکیل نشده است، اما توصیه می‌شود برای برگزاری یک انتخابات سالم کاندیداها اخلاق اسلامی و نیز موازین را رعایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایش اخیر خود تاکید داشتند که کاندیداها باید به تبلیغات امتیازات و نیز برنامه‌های خود پرداخته و آن را برای مردم تشریح کنند.

وی از برخورد قاطع با تبلیغات زود هنگام خبر داد و افزود: تبلیغات زود هنگام ممنوع است و نباید کاندیداها در این زمینه زودتر از موعد اقدام کنند.

حبیبی همچنین در مورد افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد اجباری در اصفهان بیان داشت: مجاورت کشور افغانستان در کنار ایران یکی از مهم‌ترین دلایل ورود مواد مخدر به ایران است.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی، افغان‌ها را تشویق به تولید سایر مواد مخدر خطرناک از جمله هروئین و نیز شیشه می‌کنند، ادامه داد: آنها مواد مخدر تریاک که در گذشته از افغانستان به ایران قاچاق می‌شد را خود خریداری و آنها را تشویق به ساخت سایر مواد مخدر می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان اضافه کرد: این کار دشمن هدف دار است چرا که لابراتوارهایی در مرزهای ایران ساخته شده است که مشوق تولید مواد مخدر مخرب‌تر برای فروش و قاچاق به کشور ایران برای رسیدن به اهداف شوم خود است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول