اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماهه گذشته صورت گرفت

اشتغال 8500 مددجوی کمیته امداد در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان کرمانشاه گفت‌: در 10 ماه اول سالجاری 8500 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

اشتغال 8500 مددجوی کمیته امداد در کرمانشاه

جلیل بوجار در گفت‌و‌گو با فارس در کرمانشاه اظهار کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان این نهاد است لذا در این راستا در سال جهاد اقتصادی برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در اجرای طرح‌های اشتغال و رفع بیکاری در میان خانواده‌های نیازمند در رأس برنامه‌های این نهاد قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سه سر فصل مشاغل خانگی، طرح خودکفایی و مشاغل فردی در زمینه ایجاداشتغال فعالیت دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: پایداری در طرح‌های ایجاد شده از ضروریات کاری این نهاد است.

وی اضافه کرد: پشتیبانی فنی و نظارت کامل بر طرح‌های اجرا شده نیز در برنامه این نهاد گنجاده شده است.

بوجار با بیان اینکه در طی 10 ماه اول سال‌جاری 8 هزار و 500 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال برای خانواده‌های مددجویان ایجاد شده است.

وی یادآور کرد: اعتبارات ایجاد شدهٔ این طرح‌ها از محل تسهیلات بانکی و منابع داخلی کمیته امداد بوده است.

مدیر کل کمیته  امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشاغل ایجاد شده در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنایع، صنعتی، تولیدی و خدمات است؛ خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنجم توسعه قرار است برای تمامی مددجویان واجدشرایط که توانایی کار کردن را دارند متناسب با توان آنها اشتغال ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر بیکاران تحت پوشش فاقد مهارت هستند، ارائه آموزش‌های فنی‌ و ‌حرفه‌ای بلندمدت و کوتاه‌مدت برای این گروه در نظر گرفته شده است.

بوجار افزود: هزینه آموزشی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کاملاً رایگان است.

وی اظهار کرد: 45 درصد از طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد گفت: در طرحهای خوداشتغالی ایجاد شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ، دارا بودن توجیه اقتصادی، زودبازده بودن، توجه به بازار فروش و تولید محصول و ریسک‌پذیری پایین شغل‌های ایجادی مد‌نظر بوده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از رکود و شکست از حضور کارشناسان دوره‌ای در بازدید از فعالیت این طرح‌ها استفاده می‌شود و در صورتی که در  اجرای طرح مشکلی به وجود آید مشکلات ایجادی توسط این نهاد و یا راهنمایی کارشناسان رفع می‌شود.

انتهای پیام/س10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول