اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد

انجام بیش از 26 هزار آزمایش سنجش سلامت مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از انجام 26 هزار و 500 آزمایش سنجش سلامت مواد غذایی در سال‌جاری در این استان خبر داد.

انجام بیش از 26 هزار آزمایش سنجش سلامت مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری

رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: دسترسی مردم به داروهای موردنیاز و نیز حق بهره‌مندی از مواد غذایی بهداشتی و آرایشی سالم از حقوق مسلم شهروندی است.

وی با اشاره به ثمرات ارزنده انقلاب اسلامی در حوزه سلامت، افزود: پیش از انقلاب تنها هشت داروخانه در سطح این استان وجود داشت که جوابگوی نیاز مردم نبوده و در حال حاضر تعداد 83 داروخانه در سطح استان فعال است که از این تعداد 9 داروخانه بیمارستانی است.

محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد چهار شرکت پخش دارویی و یک مورد دفتر تحقیق و توسعه در استان فعال است، گفت: در حال حاضر 98 نفر داروساز شاغل در داروخانه‎ها، 189 کارشناس ناظر بر مواد، 128 کارخانه تحت نظارت در این استان وجود دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام آزمایشات مختلف به‌منظور سنجش سلامت مواد غذایی در این استان، گفت: از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون 26 هزار و 500 آزمایش بر روی 23 گروه مواد غذایی در این استان انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 33 خدمت تخصصی و فوق تخصصی در مراکز درمانی این استان ارائه می‎شود، گفت: در حال حاضر 10 بیمارستان با یک هزار و 471 تخت بیمارستانی در سطح استان فعال است که هفت بیمارستان و نزدیک به یک هزار و 213 تخت آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس و راه‌اندازی شده است.

محمدی تعداد مراجعان به بیمارستان‌های این استان در سال 90 را یک میلیون و 930 هزار نفر عنوان کرد و گفت: آمار غیر قابل مقایسه تعداد پزشکان عمومی، متخصص و دندان‌پزشک و تعداد پرستاران این استان در مقایسه با گذشته گویای بهبود وضعیت سلامت استان است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول