اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تغذیه وزارت بهداشت:

نمک‌های موجود در عطاری‌ها مضر است / مردم کیفیت نامطلوب مواد غذایی را گزارش دهند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت آموزش پزشکی وزارت بهداشت و درمان گفت: نمک‌های موجود در عطاری‌ها برای بدن مضر است.

نمک‌های موجود در عطاری‌ها مضر است / مردم کیفیت نامطلوب مواد غذایی را گزارش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حامد پورآرام عصر امروز در سمینار ارتقای تغذیه بالینی، چالش‌ها و راهکارها در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به مصرف بالای نمک در دنیا اظهار داشت: 60 تا 70 درصد نمک  از طریق مواد صنعتی وارد بدن می‌شود که در تلاش هستیم با همکاری صنایع غذایی نمک موجود در صنایع غذایی را با دیگر طمع دهنده‌های طبیعی جایگزین کنیم.

وی تصریح کرد: افراد نباید نگران دریافت نمک بدن باشند زیرا در برنامه‌های غذایی ما نمک به میزان کافی وجود دارد و افزایش بیش از اندازه نمک آسیب‌های جدی بعدی را به همراه دارد.

این مسئول بهداشتی کشور با اشاره به برنامه تامین ید در بدن افراد از طریق نمک گفت: این برنامه در زمان خودش بسیار موفق‌آمیز بود ولی کارشناسان تغذیه در حال جایگزینی تزریق ید به دیگر مواد غذایی به جای نمک هستند.

وی در ادامه بر مصرف نمک کریستال شده تاکید کرد و یادآور شد: نمک‌های موجود در عطاری‌ها به علت آغشته بودن به دیگر مواد معدنی برای بدن بسیار مضر است.

پورآرام ادامه داد: سنگ‌های نمک و یا نمک‌های دریایی به خاطر ناخالصی و همراه داشتن مواد مضر مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کنند که مصرف این نمک‌ها ممنوع بوده و مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی در ادامه به نشست‌های تخصصی مسئولان صنایع با کارشناسان وزارت بهداشت و درمان برای کاهش نمک موجود در صنایع غذایی آماده اشاره کرد و گفت: با موافقت مسئولان صنایع در تلاش هستیم تا نمک‌های موجود در صنایع غذایی را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهیم.

کارشناس ارشد دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت آموزش پزشکی وزارت بهداشت و درمان دیگر طرح‌های در دست اجرای وزارت بهداشت و درمان را غربالگری دانش‌آموزانی که دارای اضافه وزن هستند، عنوان کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در چند شهر در حال اجرا است که پس از بررسی در کل کشور اجرایی می‌شود.

وی با اعلام اینکه از هر چهار نفر دو نفر اضافه وزن دارند، گفت: برنامه‌های غلط غذایی موجب اضافه وزن می‌شود.

پور آرام در ادامه به مصرف مواد غذایی دارای پروانه بهداشت توسط مردم  اشاره و یادآور شد: مردم در صورت مشاهده کیفیت نامطلوب مواد غذایی در هر نقطه از کشور می‌توانند با شماره 09687 وزارت بهداشت ارتباط برقرار کنند و از نتیجه گزارش خود نیز با خبر شوند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول