اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل:

12.5 تن مواد غذایی فاسد در طرح بهادیر جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل از جمع‌آوری 12.5 تن مواد غذایی فاسد در راستای اجرای طرح بهادیر در اردبیل خبر داد.

12.5 تن مواد غذایی فاسد در طرح بهادیر جمع‌آوری شد
محمد دانه‌زن در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح بهادیر در شهر سرعین و چهار شهر دیگر اردبیل به صورت طرح کشوری اجرا شد.

وی افزود: در این طرح از رستوران‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، خوار و بار فروشی‌ها و در مجموع از مراکز عرضه خوراکی‌ها بازرسی انجام دادیم که ضرورت دارد از فرمانداران شهرستان‌ها و دستگاه‌های انتظامی در اجرای موفق طرح بهادیر قدردانی کنیم.

این مسئول بیان داشت: در شهرهای، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، نمین و پارس‌آباد طرح بهادیر 2 هزار امکنه با حضور 40 اکیپ بازرسی، پنج اکیپ نظارتی و بیش از 120 نیروی فعال در این طرح را اجرایی کردیم که در این مدت با 2 هزار و 500 نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های مربوطه را انجام دادیم.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: در اجرای این طرح 12.5 تن مواد غذایی و آشامیدنی فاسد و غیر بهداشتی توقیف شد که عمده آنها گوشت مرغ و جوش شیرین بوده است.

 

جمع‌آوری 120 کیلوگرم جوش شیرین در پارس‌آباد و بیله‌سوار

دانه‌زن در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 120 کیلوگرم جوش شیرین در این بازدیدها در دو شهر پارس‌آباد و بیله‌سوار از متخلفان جمع‌آوری شده، افزود: برخی از شیرینی‌پزی‌ها و قنادی‌ها عمل ناشایست خود را به حدی رسانده بودند که از رنگ خودرو و رنگرزی‌ها در پخت شیرینی استفاده می‌کردند که ما در چندین نقطه شهر عرضه‌کنندگان این مواد غذایی را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم

این مسئول تصریح کرد: در این زمینه 189 اخطاریه صادر شده و ما همچنان اجرای طرح بهادیر را که بازدید یک روزه از مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی است ادامه می‌دهیم.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل بیان داشت: در این طرح همچنین موفق به شناسایی هفت تن قند غیر بهداشتی و غیر مجاز شدیم و متخلفان را نیز در این زمینه به مراکز قضایی معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با هیچ کس تعارف نداریم، ابراز داشت: با کسانی که با سلامتی مردم بازی کنند به جد برخورد می‌کنیم و حتی در ماه‌های اخیر بازدید‌های شبانه خود را از رستوران‌ها و برخی نانوایی‌ها آغاز کردیم.

دانه‌زن تصریح کرد: این نهایت بی‌حرمتی به مردم است که بخواهیم با اسباب غیر بهداشتی سلامت آنها را به خطر بیندازیم و یا در صدد فریب دادن افکار عمومی باشیم.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل همچنین از جمع‌آوری 153 کیلو جوجه کباب یک شرکت متخلف در شهرستان مرزی بیله‌سوار خبر داد.

این مسئول اضافه کرد: شرکت "زر بال" تولید کننده جوجه کباب در البرز اقدام به این کار خلاف و غیر بهداشتی کرده بود که ما در شهرستان مرزی بیله‌سوار این مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی را جمع آوری کردیم.

 

پیشنهاد ساخت 1000 توالت در روستاهای استان اردبیل

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه بهداشت محیط روستایی و توسعه این بخش همراه با عمران و ترقی روز افزون اشاره کرد و افزود: در قالب طرح بهسازی فضاهای روستایی و تامین بهداشت در این مناطق سه موضوع تامین آب شرب، دفن بهداشتی زباله و فضولات حیوانی را در دستور کار قرار دادیم تا برخی عقب‌ماندگی‌ها را در این حوزه که از شاخص‌های کشوری محسوس به نظر می‌رسد جبران کنیم.

دانه‌زن در ادامه اظهار داشت: در دفن بهداشتی فضولات حیوانی 32 درصد و در دفن زباله و دسترسی به توالت بهداشتی با حدود 25 درصد مشکلات در روستاها مواجه هستیم که اغلب این مشکلات در شهرهای بیله‌سوار، گرمی، نیر و کوثر است.

این مسئول در پایان سخنان خود به بهبود شاخص‌های تعیین شده کشوری در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: با همراهی خوب دهیاری‌ها و تزریق اعتبار مناسب می‌توانیم این وضعیت را ساماندهی کرده و از بروز و شیوع برخی بیماری‌ها ممانعت کنیم.

رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان اردبیل در پایان پیشنهاد کرد: با تزریق اعتبار مناسب و با همراهی خوب نهادهای مرتبط 1000 توالت در روستاها احداث شود تا خلاء 10 درصد پیش‌آمده برای رسیدن به وضعیت مطلوب کشوری جبران شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول