اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج تغذیه سالم در جامعه

مراسم اختتامیه دومین جشنواره غذای سالم برگزار شد

خبرگزاری فارس: در راستای ترویج تغذیه سالم در جامعه مراسم اختتامیه دومین جشنواره غذای سالم برگزار شد.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره غذای سالم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم اختتامیه دومین جشنواره غذای سالم با حضور بسیاری از خریداران محصولات سالم از بازارهای روز برگزار شد.

در این مراسم که در فضایی بسیار شاد برگزار شده بود، هنرمندان نام آشنای تئاتر اصفهان برای حاضران که از عامه مردم و خریداران در طول برگزاری این جشنواره بودند، برنامه‌های شاد و مهیجی به اجرا گذاشتند.

دومین جشنواره غذای سالم با هدف ترویج غذای پاک، سالم و مفید برای سلامتی و نیز جلوگیری از تمایل مردم به فست فودها برگزار شده بود و بازارهایی همچون بازار روز ماهی، گوشت‌های خوراکی و انواع میوه‌ها و مواد غذایی برای شهروندان با قیمتی مناسب برپا شده بود.

در حاشیه مراسم اختتامیه یکی از خریداران و شرکت کنندگان در این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه عادت بد غذایی مردم و استفاده از غذای ناسالم دلیل بروز بسیاری از بیماری‌ها است، اظهار داشت: مردم باید با رو آوردن به بازارهای روز ماهی، گوشت، میوه و سایر مواد غذایی مورد نیاز خود از رشد قارچ گونه فست‌فودها جلوگیری کنند.

مینا رحیمی که خود در رشته تغذیه درس خوانده بود، ادامه داد: بر اساس آمار تغذیه نامناسب یکی از دلایل وجود 91 درصد کمبود کلسیم، 72 درصد کمبود آهن و 72 درصد کم‌خونی ناشی از فقر آهن در اصفهان است.

همچنین یکی دیگر از خریداران در ارتباط با کیفیت برگزاری این جشنواره و دسترسی و قیمت مواد غذایی عرضه شده در بازارهای روز در قالب جشنواره غذای سالم گفت: قیمت اجناس در این بازارهای روز 10 تا 20 درصد کمتر از مغازه‌های بیرون است و نیز به دلیل بازدید و استقبال شهروندان مواد غذایی هر روز تغییر می‌کند و همواره مواد سالم در دسترس قرار می‌گیرد.

شروین ایروانی تاکید کرد: باید با برگزاری و توسعه چنینی جشنواره‌های استفاده از غذاهای سالم همچون گوشت‌های دریایی، سبزی، میوه و لبنیات را روز به روز بیشتر در سبد غذایی مردم وارد کرد.

به گزارش فارس، میانگین مواد غذایی مصرفی گوشت در استان اصفهان، 61 گرم است که کمتر از میانگین سبد غذایی متعادل گوشت‌ها در روز که معادل 90 گرم است و اصفهانی‌ها بیشتر از گوشت قرمز استفاده می‌کنند که لازم است گوشت‌های سفید و انواع غذاهای دریایی را جایگزین آن کنند.

همچنین بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو میانگین چربی و روغن در سبد غذایی متعادل در روز مردم 32 گرم است که میانگین مصرفی آن در استان اصفهان 37 به حساب می‌آید، در حالی که میزان میانگین تخم‌مرغ در روز 20 و مصرف آن در استان اصفهان 22 است و میانگین مواد غذایی مصرفی لبنیات، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها در استان اصفهان از میانگین متعادل آن در سبد غذایی روز کمتر است که باید افزایش یابد و برگزاری جشنواره‌ها و بازارهای عرضه کننده غذاهای سالم می‌تواند کمک شایانی به سلامت مردم داشته باشد.

انتهای پیام/ خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول