اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 40 سال گذشته در کشور

مصرف سموم در تولیدات غذایی ایران به 10 برابر رسید

خبرگزاری فارس: مسئول مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی 40 سال گذشته، استفاده از سموم کشاورزی در تولیدات غذایی ایران به 10 برابر رسید.

مصرف سموم در تولیدات غذایی ایران به 10 برابر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس آزادبخت در مراسم افتتاح همایش غذای سالم در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان اظهار داشت: سال گذشته، سبزیجات صادر شده از ایران به کشورهای اروپایی به دلیل وجود فلزات سنگین بالا، به کشور برگشت خورد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از محصولات غذایی صادر شده ایران برگشت خورد و این یک هشدار است، بیان داشت: در گذشته لیبل‌گذاری که روی تولیدات محصولات غذایی ایران می‌خورد، تنها ردیف کردن یک سری شماره از جمله شماره ثبت، شماره صنایع و  شماره استاندارد بود.

مسئول موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه قرار شده لیبل‌گذاری از محصولات خام کشاورزی آغاز شود، تصریح کرد: در حال حاضر سعی شده لیبل‌گذاری روی تولیدات غذایی ایران مثل کشورهای خارجی، براساس ارزش مواد مصرفی ثبت شود که این امر از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعامل خوبی بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ارگان‌های علمی و عملی کشور، مرکز تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی برقرار شده است.

آزادبخت با اشاره به اینکه سلامتی محصولات غذایی را در کشور باید بدون منیت‌ها و حاشیه پیش برد، افزود: وزارت بهداشت و حوزه‌های وابسته به آن تنها 30 درصد در ارائه خدمات سلامت مستقیم نقش دارد و اگر ادعا کنیم که 100 درصد است، گزافه‌گویی شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین هزینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای درمان سرطان‌ها به کار می‌رود و این در حالی است که به راحتی با مدیریت می‌توان آن را کاهش داد.

مسئول مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: ارزش مواد غذایی بر کسی پوشیده نیست و هر کس که مصرف‌کننده است به نوعی صاحب نظر محسوب می‌شود.

وی گفت: براساس احادیث اسلام، مصرف موادغذایی سالم اثر مستقیمی بر اعمال و رفتار انسان دارد و از این نظر جایگاه مهم آن را بر مسلمانان مشخص کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول