اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

16 میلیارد تومان اعتبارات استانی برای مسکن مهر اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اعتبارات استانی لازم برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان 16 میلیارد تومان است.

16 میلیارد تومان اعتبارات استانی برای مسکن مهر اختصاص یافت

حسین جلالیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال حدود 11 هزار و 286 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر، بافت فرسوده و بنگاه‌های زودبازده در آذر ماه سال جاری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال نیز تعدادی واحد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تا پایان سال 3 هزار و 842 واحد مسکن مهر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: 2 هزار و 269 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 400 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و یک هزار و 173 واحد نیز در بافت فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این تعداد واحدها شامل پروژه‌های مسکن مهر و پروژه‌هایی است که به نوعی دولت در آنها دخیل بوده است.پروژه‌هایی هم در مسکن‌های بخش خصوصی و مسکن روستایی قرار دارند که فعلاً در آمار لحاظ نشده است.

جلالیان با اشاره به اینکه طبق دستور استاندار امسال بر آن هستیم که 23 هزار واحد مسکن مهر در سطح استان به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: اعتبارات استانی لازم برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر استان 16 میلیارد تومان است که بخشی از آن برای امسال تأمین اعتبار و به شرکت‌های خدمات‌رسان پرداخت می‌شود و بقیه نیز در سال آینده در بودجه استانی دیده خواهد شد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه قطعاً این تعداد جوابگوی مسکن مهر استان نیست، افزود: متقاضیان مسکن مهر بیش از اینهاست و تعداد پروژه‌های زیادی برای سال آینده در دست اجرا داریم.

وی یادآور شد: چشم‌انداز مسکن مهر با افتتاح پروژه‌های سال آینده خوب و روشن است ضمن اینکه استقبال مردم از مسکن مهر در این چند ماه اخیر نسبت به قبل خیلی افزایش پیدا کرده است و تعداد زیادی ثبت نام می‌کنند که قابل بررسی است.

جلالیان با اشاره به اینکه اعتبارات مسکن مهر اعتبارات بانکی است، گفت: این اعتبارات به سه حالت تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود که به ازای هر واحد سنتی ساز 20 میلیون تومان، نیمه صنعتی 22 میلیون تومان و تمام صنعتی 25 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد:  توجه به این نکته نیز لازم است که اعتبارات استانی معمولاً فقط در بخش تأسیسات زیربنایی تزریق می‌شود.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: آورده‌های اشخاص تقریباً 30 درصد و تسهیلات بانکی نیز 70 درصد سهم مسکن مهر را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: 30 درصد آورده شخصی در حساب‌هایی که به نام خود شخص است واریز می‌شود و زمانیکه به حد نصاب رسید در وجه پیمانکار مربوطه پرداخت می‌شود.

جلالیان یادآور شد: مشکلی که در این زمینه در سطح استان داریم این است که آورده‌های مردم به حد نصاب لازم نمی‌رسد که با اطلاع‌رسانی از طریق پیامک، جراید، ائمه جماعات از مردم می‌خواهیم که آورده‌های خود را تکمیل کنند ضمن اینکه مبالغ آنها به حساب‌هایی ریخته می‌شود که به نام خود افراد است که به شکل اندوخته‌ای ذخیره و بعد برداشت می‌شود.

وی در ادامه سخنانش بیان داشت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر 720 واحد در همدان، 405 واحد در نهاوند، 170 واحد در ملایر، 424 واحد در اسدآباد و 550 واحد نیز در تویسرکان به بهره‌برداری می‌رسد که در مجموع 2 هزار و 269 واحد را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان همچنین عنوان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در همدان 72 واحد، نهاوند 75 واحد، ملایر 75 واحد، تویسرکان 14 واحد، کبودراهنگ 44 واحد، بهار 60 واحد، رزن 40 واحد و در فامنین هم 20 واحد به بهره‌برداری می رسد که جمعاً 400 واحد می‌شود.

وی با بیان اینکه در آذر ماه امسال 2 هزار واحد بافت فرسوده افتتاح شد، اضافه کرد: در بافت فرسوده در همدان 578 واحد، در ملایر 402 واحد، در تویسرکان 88 واحد، در اسدآباد 60 واحد، در بهار 20 واحد، در نهاوند 15 واحد و در کبودراهنگ 10 واحد افتتاح می‌شود که در مجموع یک هزار و 173 واحد را شامل می‌شود.

جلالیان با اشاره به تعامل تعاونی‌ها در مسکن مهر بیان داشت: تعاونی فرهنگیان، خانه کارگر، سپاه، مشاغل آزاد در زمینه مسکن مهر مشارکت داشتند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تعاونی سپاه و فرهنگیان مشارکت چشمگیری داشتند که تعاونی فرهنگیان در این میان پیشرو است که بر این مبنا 432 واحد متعلق به تعاونی فرهنگیان در آذرماه افتتاح شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول