اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن نهبندان خبر داد

پرداخت 5400 فقره تسهیلات ساخت مسکن در نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از پرداخت تعداد 5 هزار و 480 فقره تسهیلات ساخت مسکن در نهبندان از سال 84 تاکنون خبر داد.

پرداخت 5400 فقره تسهیلات ساخت مسکن در نهبندان

علی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار اشت: از سال 84 تاکنون بیش از 740 فقره وام تکمیلی 25 میلیون ریالی به شهروندان نهبندانی اعطاء شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت تعداد یک ‌هزار و 798 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیرات به متقاضیان شهرستان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان تصریح کرد: این نهاد از سال 84 تاکنون 5 هزار و 480 فقره تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان ساخت مسکن اعطاء کرده است که این تسهیلات از مبلغ 5 میلیون ریال تا سقف 100 میلیون ریال بوده است.

غلامی از پرداخت 202 فقره وام ساخت مسکن به سه روستای چاه‌عباس اردونی، سیدال و برک خبر داد و افزود: روستاییان این روستاها برای ساخت مسکن که نیاز نخست افراد است این تعداد وام را از این نهاد دریافت کردند.

وی هم‌چنین از تملک حدود 23 هکتار زمین در چهار روستای سیدال، برک، حسین‌آباد قاسم و چاه‌عباس اردونی توسط این نهاد خبر داد و گفت: تاکنون در روستای سیدال 23 قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده و به محض تعیین تکلیف این میزان زمین‌های تملک شده در سه روستای دیگر نیز کار واگذاری قطعات به متقاضیان برای ساخت و ساز مسکن انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان با بیان اینکه روند ساخت و ساز مسکن و اعطای تسهیلات در دولت نهم و دهم رشد فزاینده‌ای داشته است، اظهار داشت: دولت کریمه و عدالت‌محور نهم و دهم طی این سال‌ها به مسکن روستایی و شهری توجه جدیدی داشته و ارائه تسهیلات خوب برای ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح مسکن مهر بیانگر این مهم به شمار می‌رود.

غلامی تصریح کرد: شهرستان نهبندان طی ارزیابی‌های انجام شده در خراسان‌جنوبی به لحاظ ساخت مسکن روستایی رتبه برتر را دارا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هشت درصد از اعتبارات تملک و دارایی‌های هر استان به بحث تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها اختصاص داده می‌شود، یادآور شد: این اعتبارات به منظور زیباسازی مبلمان روستایی و تغییر چهره روستاها اختصاص داده می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان از در حال اجرا بودن 22 طرح هادی در 22 روستای این شهرستان خبر داد و افزود: برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نهبندان امسال 775 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی محقق شده است.

غلامی اضافه کرد: هم‌چنین امسال از محل ماده 108 نیز مبلغ 283 میلیون تومان اعتبار برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نهبندان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول