اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سقای‏بی‌ریا-1:

اصلاح‏طلبان دچار پارادوکس شده‏اند

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: در برهه کنونی اصلاح‏طلبان دچار پارادوکس شده‏اند و ادعاهای باطل برخی از آنها خنثی شد.

اصلاح‏طلبان دچار پارادوکس شده‏اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام ناصر سقای‏بی‌ریا جمعه شب در نشستی با مؤثران انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان با بیان اینکه فضای موجود برای جبهه پایداری بسیار خوب است، عنوان کرد: اصلاح‏طلبان امروز دچار پارادوکس "آمدن، نیامدن" شده‏اند و ما می‏توانیم آنها را به فردی تشبیه کنیم که پس از شنا در آب از استخری بیرون آمده و در زیر آفتاب بدنش گرم شده و دوباره می‏خواهد وارد آب شود، ولی مردد است. 

سقای‎بی‏ریا گفت: این رویکرد اصلاح‏طلبان به ضررشان تمام شد و حتی تعدادی از این گروه‏‏ها و افراد شاخص آنها برای ثبت‏نام اقدام نکردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اظهار کرد: این دسته از اصلاح‏طلبان خودشان وارد عرصه انتخابات نشدند، در صورتی که راه برای آنها باز بود، اما گفتند انتخابات را "تحریم" می‏کنیم.

وی توضیح داد: عده‏ای از اصلاح‏طلبان در عین حال وارد میدان شدند و حتی قرار است لیست بدهند، ولی این لیست هم‌چون "واکسنی است که در حقیقت و در قیاسی مع‏الفارق میکروبی کشنده بوده که وقتی ضعیف می‏شود به واکسن تغییر کاربرد می‏دهد و این میکروب دیگر برای بدن ضرر ندارد".

* حضور اصلاح‏طلبان ادعای انتخابات فرمایشی را خنثی کرد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری این امر را چنین بسط داد: وجود همین گروه اصلاح‏طلب که آمدند و در صحنه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام وجود کردند، سخنانی را که انتخابات فرمایشی است و از زیر تیغ شورای نگهبان نمی‏توان رد شد را خنثی کرد.

سقای‏بی‌ریا یادآور شد: دیدیم که شورای نگهبان در تأیید صلاحیت‏ها بسیار بیش از دوره قبل، از نظر شمار افراد، اصلاح‏طلبان را تأیید کرده است و دیگر اینکه برخی بگویند انتخابات مهندسی شده و فرمایشی است، کارگر واقع نمی‏شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان کرد: همه گروه‏ها در عرصه انتخابات مجلس نهم وارد شدند و نیامدن آن عده سبب شد تا اصولگرایان صدمه نخورند و آمدن عده‏ای دیگر نیز به گرم شدن تنور انتخابات کمک می‏کند.

سقای‏بی‌ریا با بررسی روند چینش نیروها در اردوگاه اصولگریان ادامه داد: در این بخش نیز جبهه متحد اصولگریان و جبهه پایداری با محوریت دو عالِم بزرگ و گران‌قدر شکل گرفته است، اما این دو جبهه در شاخص‏های فکری با هم تفاوت‏هایی دارند. 

وی بیان داشت: در جبهه پایداری، عقیده بر این است که افراد خالص‏تری وارد مجلس شورای اسلامی شوند و حلقه، اندکی تنگ شود، اما جبهه متحد اصولگرایان اعتقاد دارد که باید این حلقه را اندکی بازتر در نظر گرفت تا همه بیایند و عرصه بر کسی تنگ نشود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: هر دو گروه در حقیقت اصولگرا هستند، اما تفاوت مجلس مورد نظر جبهه متحد اصولگرایان با جبهه پایداری این است که در صورت نخست کسانی که وارد مجلس می‏شوند در اصل کیفیت پایین‏تری دارند.

* نیروهای مردمی در راستای صلاح جامعه به کار گرفته می‏شوند

سقای‏بی‌ریا ادامه داد: هر ساله یک سری همایش‏ها پیش از این در کشور برگزار می‏شد که دفتر پژوهش‏های فرهنگی در آن دخیل بود و هرگز در این همایش‏ها چیزی به اعضا و حاضران دیکته نشده است، اما همه همیشه به تکلیف عمل می‏کردند و در همه حال بهترین نتیجه را می‏گرفتیم و امروز نیز مقرر شده است تا با تشکلی منسجم‏تر و سر و شکل‏دارتر به نام جبهه پایداری انقلاب اسلامی وارد میدان شویم تا بار دیگر به مردم خدمت کنیم و نیروهای مردمی را در راستای صلاح جامعه به کار گیریم.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری پشتوانه و عقبه فکری بسیار مستحکم و قابل دفاعی دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از 2 هزار نفر شاگرد به دست آیت‏الله مصباح در مؤسسه امام در 20 سال گذشته در رشته‏های مختلف تربیت شده‏اند و امروز هزاران نفر در جامعه اسلامی در حال نوشیدن از این دریا و سرچشمه پاک هستند و شمار زیادی نیز از آن سیراب شده‏اند و به میدان آمده‏اند.

* آیت‏الله مصباح  در پی کسب مقام و رتبه نبوده و نیست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه آیت‏الله مصباح در پی کسب مقام و رتبه نیست، اضافه کرد: ایشان از این مباحث و امور منزه است و همه باید بدانند که کارهای عظیم فکری و فرهنگی که در حال حاضر در دست آیت‏الله مصباح قرار دارد، برای وی کفایت می‏کند و این عالم عامل به دنبال این حرفه‏ها نیست.

سقای‏بی‌ریا بیان کرد: به قولی تا حکومت نباشد، نمی‏توان به صلاح کلی در جامعه دست یافت و امام خمینی(ره) نیز در همین راستا آمدند و نهضت اسلامی به پا شد و نظام به پیروزی رسید.

* جبهه پایداری حزب نیست

سقای‏بی‌ریا گفت: اینکه جبهه پایداری حزبی در کنار حزب‏های دیگر باشد، این طور نیست و ادبیات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‏های اخیر ایشان که درباره احزاب فرمودند احزابی که دنبال به قدرت رسیدن هستند را قبول ندارند، بسیار قابل تأمل است.

وی افزود: حزب به معنای غربی در اسلام معنا ندارد و در حقیقت بت است و باید تشکل‏ها برای انجام تکالیف الهی تشکیل شوند و جامعه را کانالیزه کنند تا مردم بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در این تشکل همه باید با هم هم‌کار و هم‏دل باشند و در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند و فعالیت‏ها برای انجام تکلیف و نه کسب قدرت باشد.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول