اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

انتخابات بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: انتخابات بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب و کشور محسوب می‌شود.

انتخابات بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مقام معظم رهبری‌ در جمع سفیران و میهمانان کشورهای خارجی در روز میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) نکته‌ای مهم فرمودند، "انقلاب اسلامی ما در دوران جاهلیت مدرن که تصور داشتند، دین و تعالیم الهی برای هدایت بشر به طور کلی از دور خارج شده است، راه و روش پیامبر(ص) و اهل بیت پاکش را زنده کرد".

وی گفت: به لطف الهی راهپیمایی 22 بهمن با‌شکوه هر چه تمام‌تر در تمام نقاط کشور انجام شد، دشمن فکر می‌کرد با تهدیدات و تحریم‌های جدید حضور مردم کم‌رنگ می‌شود که به لطف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری‌ و بینش مردم همیشه در صحنه این چنین نشد و مردم مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و در رأس آن‌ها امریکا زدند.

ابراهیمی بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت 22 بهمن فرموده بودند، "خود را کوچک‌تر از آن می‌دانم که زبان به وصف و تقدیر از ملت و حضور آنان بگشایم" و "من از ملت تشکر و سعادت همه را از خدای تبارک و تعالی طلب‌ و آنان را به ادامه نهضت و به آرامش و وحدت کلمه دعوت می‌کنم".

وی در مورد انتخابات ‌از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند، "آنچه باید به عنوان یک راهبرد اساسی مورد نظر همه باشد، حضور و مشارکت گسترده مردم است، زیرا مجلس یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب و مظهر حضور و اراده مردم در صحنه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی است". این اهمیت از دو منظر که انتخابات بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب و کشور محسوب می‌شود و سهیم بودن در سرنوشت خود و کشور است.

ابراهیمی با اشاره به روز روحانیت و دفاع مقدس گفت: امام راحل فرمودند، "تعداد بالای شهدا، جانبازان و مفقودان حوزه‌ها نشان می‌دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی تا چه حد مهیا بوده است".

وی جو شهرستان را آرام و صحیح ارزیابی کرد و گفت: هر کسی را که شما مردم انتخاب کردید، انتخاب من هم هست و نکات مهمی را به موقع و سر جای خود بیان می‌کنم. امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند‌، "عاقل کسی است که هر کاری را در جای مناسب خودش انجام دهد.

‌خطیب جمعه بافت با توجه به این کلام گهربار گفت: زن و شوهر در زندگی باید عاقل باشند و والدین هم روش عاقلانه‌ای در پیش گیرند و از دخالت بیجا در زندگی زوج‌ها پرهیز کنند در این صورت زندگی آن‌ها آسیب نمی‌بیند.در نزد خدا هیچ چیز محبوب‌تر از خانه‌ای که با ازدواج آباد شود، نیست و یعنی مبغوض‌ترین حلال‌ها نزد خدا طلاق است.

ابراهیمی رمز خوشبختی در زندگی را صداقت دانست و افزود: نه مرد‌سالاری و نه زن‌سالاری در زندگی مناسب است، بلکه حق سالاری، حتی اگر به ضرر شخص باشد در زندگی درست و مایه سعادت است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول