اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فومن:

ردصلاحیت برخی افراد بهانه‌ای برای عدم حضور در انتخابات نباشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فومن گفت: رد صلاحیت برخی از کاندیداها را بهانه‌ای برای عدم حضور خود در انتخابات قرار ندهیم و از این فرصت برای شکست دشمنان استفاده کنیم.

ردصلاحیت برخی افراد بهانه‌ای برای عدم حضور در انتخابات نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن حجت‌الاسلام حامد رنجبر امروز در نماز جمعه این شهر، خودسازی مومنان و منتظران امام عصر (عج) را مهمترین موضوعات در عصر غیبت عنوان کرد و اظهار داشت: در عصر غیبت مومنان و منتظران حضرت مهدی (عج) باید خود و ملت را از آلودگی‌ها و انحرافات مبرا کنند.

وی افزود: خودسازی گام نخست انسان منتظر است و اگر انسان منتظر خود را از آلودگی‌ها پاک نکند هرگز نمی‌تواند در راه پرتلاطم و سخت قدم بگذارد و نمی‌تواند در زیر پرچم حجت خدا دنیا را از آلودگی‌ها و انحرافات پاک کند.

وی پیراستگی ملت‌ها را به واسطه دوری از گناه منتظران مهدی (عج) دانست و گفت: انسان منتظر باید تلاش کند از آلودگی‌ها به دور باشد تا بتواند کشور، مملکت و روح و جان خود را از آلودگی‌ها پیراسته کند.

امام جمعه موقت فومن افزود: زبان، چشم، دست و گام‌های آلوده شایسته این نیست که خود را منتظر حجت خدا قلمداد کند.

وی استحکام پیوند مومنان با ولایت و امام زمان (عج) را وظیفه دیگر انسان‌های منتظر دانست و ابراز داشت: منتظران در تمام حالات پیوند خود را با ولایت و امام زمان (عج) مستحکم‌تر کنند و صبر و تقوا پیشه گیرند و رابطه خود را با خدا قطع نکنند.

رنجبر اجرای فریضه الهی را برای مومنان اهل صبر و تقوا ضروری دانست و افزود: فریضه و واجبات تکلیف است و سختی دارد و اگر انسان در انجام واجبات بخواهد اهل صبر و استقامت باشد باید سختی‌ها را به جان بخرد و فرایض و واجبات را انجام دهد و به اجرای تکلیف خود پایبند باشد.

وی پایداری در مقابل دشمنان را از نشانه‌های مومنان دانست و خاطر نشان کرد: مومن اهل پایداری و مقابله با دشمن است همانگونه که ملت سرافزار ایران 33 سال در مقابل تهدیدها، توطئه‌ها و تحریم دشمنان مانند کوه ایستاده‌اند و وعده الهی درباره این ملت نازل شده است، این نصرت‌هایی که خداوند در طول این سال‌ها به ملت ایران داده همه وعده خداوند است.

خطیب موقت فومن اذعان داشت: در طول این سال‌ها دشمن به ملت ایران فشارهای زیادی وارد کرد که به فضل الهی و هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب این ملت توانست به جایگاه رفیع برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیادی که وجود دارد اما همه باید همت کنند و مسئولان و ملت دست به دست یکدیگر دهند تا این مشکلات را پشت سر بگذارند.

رنجبر با اشاره به 23 ربیع‌الاول روز ورود حضرت معصومه (س) به قم گفت: اگر بخواهیم تاریخ اسلام و ایران اسلامی را به دقت واکاوی کنیم می‌بینیم که ورود امام رضا (ع) و فرزندان این حضرت به ایران برکات زیادی برای جامعه اسلامی و ملت ایران داشته است.

وی افزود: در زمان حضور حضرت معصومه به قم با وجود مشکلات بسیاری که دستگاه بنی‌عباس برای او فراهم آورده بود اما فضای دینی ایران تغییر یافت که تا به امروز امامزاده‌ها مرکز نشر معارف دینی هستند.

امام جمعه موقت فومن با تاکید بر ضرورت استفاده از مساجد، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بقاع و مساجد در عصر غیبت ضروری است و اگر بخواهیم برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه را مهیا کنیم باید برای رونق بقاع تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس نهم بیان داشت: بشر در هیچ عالمی سراغ ندارد که ملتی در تمام صحنه‌ها 33 سال مقابل دنیا بایستد.

رنجبر ابراز داشت: در انتخابات مجلس نهم مراقب باشیم که چه می‌گوییم، چه می‌نویسیم و چه کاری انجام می‌دهیم و افرادی برای کاندید معرفی شده‌اند و صلاحیتشان برای نمایندگی تایید شده و عده‌ای نیز رد صلاحیت شدند اما این بدین معنا نیست کسانی که رد صلاحیت شده‌اند در سراسر ایران صلاحیت هیچ کاری را ندارند بلکه در عرصه انتخابات و نمایندگی در شهری صلاحیت ندارند و باید نگاهمان اینگونه باشد و به تایید و رد صلاحیت نگاه مثبت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انتخابات صحنه حضور ملت و نشانگر وفاداری ملت به نظام است که نباید بگذاریم در این عرصه عده‌ای جاهل و غافل برای دشمنان فرصت ایجاد کنند و موجب شادمانی دشمنان شوند چرا که در روز قیامت از همه ما سؤال می‌شود و نباید برای اینکه شخصی در مجلس به کرسی نمایندگی بنشیند آخرت خود را تباه و خراب کنیم.

خطیب موقت فومن معیار حضور در انتخابات را قرآن، عترت و ارزش‌های انقلاب دانست و یادآور شد: ارزش‌های انقلاب را امام راحل ترسیم کرده است که ملت ایران آن را الگو قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: رد صلاحیت برخی از کاندیداها را بهانه‌ای برای عدم حضور خود در انتخابات قرار ندهیم و از این فرصت برای شکست دشمنان استفاده کنیم زیرا انتخابات حق ملت و مسئولیت عقلی، شرعی و قانونی ملت ایران است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول