اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد

جذب 30 درصد اعتبارات فرهنگی / ساخت تالار بزرگ شیراز اولویت سفر چهارم دولت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه تنها 18 درصد تمام اعتبارات فرهنگی استان متعلق به اداره ارشاد است گفت: تاکنون 30 درصد این اعتبارات محقق و جذب شده است.

جذب 30 درصد اعتبارات فرهنگی / ساخت تالار بزرگ شیراز اولویت سفر چهارم دولت

محمود عالیشوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بخشی از این اعتبار نیز صرف اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی از قبیل فیلم فجر شده است.

عالیشوندی ادامه داد: معتقدیم در بحث فرهنگ و توزیع عادلانه آن در استان فارس آن طور که باید و شاید توجه نشده و کمتر به موضوع برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها پرداخته شده است.

وی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توزیع برگزاری جشنواره‌های مختلف استانی و ملی را در شهرستان‌های استان فارس داریم و امیدواریم این خود آغاز یک حرکت در نهادینه شدن و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در شهرستان‌ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: ارتقای شاخص‌های فرهنگی باید در شهرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به نوعی تقسیم عادلانه فرهنگی و عدالت فرهنگی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز سال آینده برنامه‌های فرهنگی اداره‌های ارشاد در شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی انسجام یافته انجام می‌گیرد.

عالیشوندی خاطرنشان کرد: در شهرهایی که با کمبود نیرو نیز مواجه هستیم باید تا تامین نیروی جدید برای انجام امور فرهنگی از پتانسیل انجمن‌های هنری استفاده کنیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به سفر دور چهارم رئیس جمهوری به فارس اشاره کرد و افزود: در این سفر قبل از هر چیز مصوبه‌هایی که اجرا نشده پیگیری و برای اجرای آن رفع مشکل می‌شود.

عالیشوندی بیان داشت: همچنین ساخت تالار بزرگ شهر در شیراز و پیگیری ساخت مجتمع‌های فرهنگی در شهرهایی که از داشتن مجتمع بی‌نصیب هستند در اولویت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول