اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها قطره‌چکانی تزریق نشود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بودجه فرهنگی اختصاص یافته 73 میلیارد تومانی دولت به دانشگاه‌ها گفت: مجلس جلوی اختصاص 30 میلیارد تومان از این بودجه را گرفت و 43 میلیارد تومان دیگر نیز به طور قطره‌چکانی به مسئولان استان تزریق می‌شود.

اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها قطره‌چکانی تزریق نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله نورالله طبرسی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان مازندران اظهار داشت: برگزاری جشن‌های دهه فجر نوعی بازخوانی پرونده زرین انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور طی 33 سال بعد از انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران اسلامی پیشرفت دانشمندان را به نوعی مدیون اسلام است، زیرا اسلام به دانش‌پروی و دانشمندان اهمیت زیادی می‌دهد و علما و دانشمندان کشور ما باید قدر این نعمت الهی که همان انقلاب اسلامی ایران است را بدانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اقدامات مهم حوزه و دانشگاه در پیشرفت علم کشور خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ارتباط مناسبی بین حوزه و دانشگاه ایجاد شد، ولی در دوره طاغوت، طلبه‌ها جرات شرکت در دانشگاه‌ها را نداشتند و دانشگاه‌های کشور ما کاملاً غربی و در اختیار مستکبران بود.

این مسئول ادامه داد: دانشمندان کشور ما در دوره طاغوت اجازه هیچ گونه تحقیق و تفحص را نداشتند.

طبرسی با اشاره به اهمیت علم در اسلام و تاکید ائمه بر پرورش علم و دانش، بیان داشت: نزد اسلام علم‌آموزی جهاد محسوب می‌شود زیرا دانشمندان با جهل مبارزه می‌کنند و دانشمندان نیز در رده مبارزان و جهادگران اسلام قرار دارند.

وی با اشاره  به پیشرفت‌های زیادی که در کشور در عرصه علم و دانش پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایجاد شد، گفت: پیشرفت‌های علمی کشور پس از انقلاب اسلامی ایران کمی و کیفی بود و کشور ما در منطقه الگوی بسیاری از جمعیت‌های منطقه و جهان است و همه این پیشرفت‌ها را مدیون انقلاب اسلامی ایران هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به حسادت دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی یادآور شد: دشمن از پیروزی‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی نگران است و به همین دلیل دست به ترور دانشمندان کشور زد.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده دانشجویان برای تغییر رشته برای ادامه راه شهید مصطفی احمدی روشن عنوان کرد: دشمن از پاسخ‌های کوبنده دانشمندان ایرانی در هراس است.

طبرسی دلیل توجه دشمن به دانشمندان را نوعی جلوگیری از استقلال ملت‌های آزاده جهان اعلام و بیان داشت: دشمن از استقلال ملت‌های آزاده جهان در هراس است و در تلاش است از استقلال علمی دانشمندان ایرانی که سایه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت جلوگیری کند.

این مسئول درباره برخی نارسایی‌های بودجه‌ای در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشگاه‌ها با برقراری ارتباط با مسئولان استان کمبودهای بودجه‌ای خودشان را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بودجه فرهنگی اختصاص یافته 73 میلیارد تومانی دولت به دانشگاه‌ها ادامه داد: مجلس جلوی اختصاص 30 میلیارد تومان از این بودجه را گرفت و 43 میلیارد تومان دیگر نیز به طور قطره‌چکانی به مسئولان استان تزریق می‌شود که به طور متناوب در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: اگر مسئولان استان پول در اختیار داشته باشند، در بین دانشگاه‌ها و موسسات علمی قرار می‌دهند و هیچ گونه قصد و غرضی در مورد عدم پرداخت بودجه به سازمان‌های دولتی وجود ندارد.

طبرسی خواسته‌های دانشگاهیان را به حق اعلام کرد و اذعان داشت: دانشگاهیان باید تقویت شوند، زیرا با تقویت دانشگاه بار علمی در جامعه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول