اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ‌شورای شهر شیراز مصوب شد

اختصاص 4 درصد از اعتبارات نقدی شهرداری به امور فرهنگی

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر شیراز در جلسه امروز خود با تخصیص چهار درصد از اعتبارات نقدی شهرداری به امور فرهنگی در بودجه 91 موافقت کردند.

اختصاص 4 درصد از اعتبارات نقدی شهرداری به امور فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر این اساس، در سال آینده با این اعتبار امور فرهنگی و ساخت بناهای مختلف فرهنگی از جمله ساخت فرهنگسراها، قرائت‌خانه‌ها، ساخت سالن‌های ورزشی و سایر امور فرهنگی در برنامه‌ قرار می‌گیرد.
شهردار شیراز بعد از ظهر امروز در حاشیه رأی‌گیری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بودجه فرهنگی شهرداری شیراز در حال حاضر بیشتر از بسیاری‌ از کلان‌شهرهای کشور از جمله اصفهان است.
علیرضا پاک‌فطرت افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرداری شیراز به موضوع مسائل و امور مختلف فرهنگی توجه ویژه‌ای شده است و به دنبال ارتقای فرهنگ شهروندی هستیم.
وی ادامه داد: اعتبار چهار درصدی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز باید در سال آینده طوری برنامه‌ریزی شود که با آن بتوانیم به اهداف فرهنگی خود در زمینه‌های مختلف دست یابیم.
شهردار شیراز بیان داشت: معتقدیم در ساخت فرهنگسراها باید فرهنگسراهایی ساخته شود که بوی معنویت داده و جوانانی که در آن آموزش می‌بینند با معنویات نیز به خوبی آشنا شوند.
پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را مهم‌ترین پایگاه‌های اشاعه فرهنگ شهروندی عنوان کرد و ابراز داشت: شهرداری شیراز باید این موضوع را به خوبی برای الگوسازی اشاعه دهد به طوری‌ که از سال آینده ساخت مساجد در نقاط مختلف شهر را با رویکرد دینی فرهنگی آغاز کند.
شهردار شیراز خاطر نشان کرد: نباید مساجد ما تنها سالنی برای ادای فریضه نماز باشد و تنها هنگام نماز درهای آن باز و بسته شود بلکه باید از مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی برای تربیت و آموزش جوانان استفاده کنیم.
در ادامه این جلسه طرح مساعدت در بازسازی، مرمت و رفع مشکلات عمرانی مساجد نیز مطرح شد که شورائیان با کلیات این طرح موافقت کردند.
در حاشیه رأی‌گیری این طرح، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی تصریح کرد: برخی مساجد در محلات شیراز نیازمند ساماندهی است که باید برای احیای آنها برنامه‌ریزی شود.
زین‌العابدین عرب اضافه کرد: مساجد شهر شیراز بدون گلدسته هستند و باید با ساخت و طراحی گلدسته‌هایی زیبا، مساجد در محله‌ها را احیا کنیم.
عرب اظهار داشت: باید شهرداری‌های مناطق در این زمینه کمک کنند تا برخی مساجد محله‌ها که مشکل عمرانی دارند ساماندهی و احیا شوند.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول