اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

تمرکز اعتبارات فرهنگی در شهرها اشتباه است

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: اعتبارات فرهنگی نباید در شهرها متمرکز شود چرا که اکنون 50 درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها به سر می‌برند و عملا در عرصه فرهنگ کاری برای آن‌ها انجام نمی‌شود.

تمرکز اعتبارات فرهنگی در شهرها اشتباه است
محمد الفونه امروز در حاشیه کارگروه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه نباید اعتبارات در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تنها در شهرها متمرکز شوند، ابراز داشت: 50 درصد جوانان استان ما طبق آمار در روستاها ساکن هستند ولی اعتبارات برای شهرها و موارد خاص هزینه می‌شود که این وضعیت عادلانه نیست.
وی با توجه به ظرفیت جوانان روستایی خطاب به مدیران دستگاه‌های فرهنگی اظهار کرد: مدیران و مسئولان توزیع کننده اعتبارات و اقلام فرهنگی باید با رویکرد عادلانه و مطابق با خواست نظام جمهوری اسلامی اقدامات فرهنگی و اجتماعی مجموعه‌های خود را به سمت روستاها سوق دهند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات فرهنگی حق کسانی است که دسترسی کمتری به این اعتبارات و برنامه‌های فرهنگی دارند.
الفونه با بیان اینکه جوانان روستایی منشأ تامین نیروی انسانی در جامعه هستند، بیان کرد: جوانان منبع ذخیره اصلی فرهنگی در جامعه هستند که نگاه مسئولان به این قشر باید ویژه باشد.
وی افزود: در بازدید از مدارس روستایی در شهرستان بویراحمد در مقطع دبیرستان متوجه شدیم این مدارس از کمترین امکانات ورزشی و اقلام فرهنگی برخوردار هستند.
این مسئول عالی اجرایی در شهرستان بویراحمد افزود: با چنین اوضاعی نمی‌توان به درستی در مقابل جنگ نرم دشمن ایستاد چرا که برای مقابله در این جبهه به ابزار فرهنگی نیاز است.
 فرماندار بویراحمد بیان داشت: مسئولان تاکنون کمتر در روستاها برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی اجرا کرده‌اند که این سیاست باید تغییر کند چرا که ارتقای کیفیت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان روستایی نتایج مثبتی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تاریخ و تجربه می‌گویند که هر چه بیشتر در روستاها سرمایه‌گذاری شود خروجی آن مثبت و ارزنده بوده که این با عدالت نیز همخوانی دارد.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول