اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان خبر داد

تخصیص 30 درصدی اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان مبلغ اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان زنجان را در سال جاری 21 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا کنون 30 درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.

تخصیص 30 درصدی اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته بر اساس الزامات قانونی بودجه سال جاری در بین ارگان‌های فرهنگی استان تقسیم شده است.
وی سهم اختصاص یافته به ارگان‌های فرهنگی ذی‌ربط را با توجه به برنامه‌های ارائه شده توسط آنها اعلام کرد و افزود: مبلغ تخصیص یافته به تبلیغات اسلامی در حدود 14 درصد بوده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته به اداره کل تبلیغات اسلامی برای اجرای برنامه‌هایی با محوریت برنامه‌های قرآنی انجام شده است.
وی مهم‌ترین برنامه قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان را طرح ریشه کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان اعلام و تصریح کرد: اعتبارات لازم برای طرح ریشه کنی بی‌سوادی قرآنی برای 65 هزار نفر به صورت ویژه تخصیص یافته است.
متوسلین از سهم 18 درصدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعتبارات شاخص‌های ارتقای فرهنگی استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: این اعتبارات برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز است.
وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه برنامه‌ریزی برای ارائه مشاوره‌های لازم در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها را نیز بر عهده دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه 10 درصد از اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان زنجان نیز به اداره کل تربیت بدنی تخصیص داده شده است، ادامه داد: این مبلغ به تیم‌های ورزشی فعال در استان و همچنین در ارتقای نشاط جامعه هزینه می‌شود.
وی از تخصیص اعتبار برای کانون‌های فرهنگی بسیج از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان خبر داد و گفت: این اعتبارات با محوریت عملیاتی شدن برنامه‌های راهیان نور به این کانون‌ها تخصیص یافته است.
متوسلین در پاسخ به سئوالی درباره درصد تخصیص یافته از اعتبارات ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: تا کنون 30 درصد از مبلغ 21 میلیون تومانی سهم استان زنجان از ارتقای شاخص‌های فرهنگی تخصیص یافته است.
وی مبلغ ابلاغ شده برای طرح صدای مهر را در حدود 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و سازمان صدا و سیما به صورت مشترک تامین می‌شود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان طرح صدا مهر و همچنین سیمای مهر را جزو 11 بند طرح تحول اجتماعی عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه به امضا رسیده بین سازمان صدا و سیما با وزارت کشور نیمی از مبلغ برای عملیاتی شدن طرح‌ها توسط صدا و سیمای مرکز زنجان و نیمی دیگر از اعتبارات نیز برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان تامین می‌شود.
وی مبلغ پیشنهادی برای صدا و سیمای مهر که پخش برنامه‌های ارگان‌های ذی‌ربط در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی را در بر می‌گیرد را 600 میلیون تومان اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد، تا زمان تخصیص مرحله دوم اعتبارات شاخص‌های ارتقای فرهنگی کار کارشناسی این مبالغ آماده شده و سهم این دو طرح نیز از اعتبارات شاخص‌های فرهنگی ابلاغ شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره طرح انتخاب شهروند برتر گفت: انتخاب شهروند برتر از مصوبات کار گروه فرهنگی اجتماعی استان زنجان است و طبق این طرح افرادی که اقدام به انجام کار‌های شاخص در حوزه‌های اجتماعی می‌کنند، انتخاب و تقدیر می‌شوند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به انجام کار کارشناسی برای انتخاب شهروند برتر تاکید کرد: 32 شهروند برتر استان برگزیده شده‌اند که روز چهارشنبه با حضور مقامات عالی استان و همچنین مقام‌هایی از نیروی انتظامی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
وی برگزاری جشنواره شهروند برتر را در راستای آشنایی با مسئولیت‌های شهروندی برشمرد و محل برگزاری این جشنواره را سالن اداره کل فنی و حرفه استان زنجان اعلام کرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول