اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

تخصیص اعتبارات مناسب به بخش فرهنگی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رویکرد توزیع عادلانه اعتبارات فرهنگی در سطح این استان مورد توجه مدیریت ارشد فارس است که بر این اساس، امسال اعتبارات مناسبی به بخش فرهنگ این استان اختصاص یافته است.

تخصیص اعتبارات مناسب به بخش فرهنگی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمود عالیشوندی در حاشیه جلسه ارائه طرح‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که در استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه ویژه‌ای که استاندار فارس به مقوله فرهنگ و هنر در این استان داشته، امسال اعتبارات مناسبی در اختیار این اداره برای فعالیت‌های مورد نظر خود قرار گرفته است.
وی افزود: تمرکز بر نیازها و کمبودهای اساسی حوزه فرهنگ و توجه به اثربخشی و کیفیت‌گرایی فعالیت‌ها و برنامه‌ها از جمله موضوعات مهمی است که در توزیع و هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی مد نظر قرار گرفته که نشان دهنده اهمیت مدیریت ارشد به مقوله فرهنگ است.
وی توزیع اعتبارات فرهنگی بر اساس رعایت عدالت، اولویت‌ها، نیازها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را از رویکردهای مهم استانداری فارس برشمرد و ادامه داد: سهم دستگاه‌های فرهنگی فارس به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرجمع این اعتبارات فرهنگی در حد مطلوبی نیز تعیین شده و در حال تصویب است.
وی در ادامه تصریح کرد: در بررسی طرح‌هایی که توسط این اداره کل به استانداری فارس ارائه شده است نتایج مطلوبی به دست آمده که نشان دهنده وجود تفکر سیستمی به مقوله فرهنگ و موضوعات تبیین شده با توجه به ضرورت‌ها و مولفه‌ها در استانداری فارس است.
عالیشوندی با بیان اینکه هر طرحی که با عنوان فرهنگی ارائه می‌شود نمی‌تواند در این استان مورد تصویب و ارائه هزینه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ از جمله واژه‌هایی است که در حوزه‌های تخصصی، مانند جامعه‌شناختی، انسان‌شناسی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، مباحث تربیتی و اخلاقی و... به عنوان کلید واژه تبیین و توصیف، بسیاری از کنش‌ها، حالات، آداب و رسوم و خلقیات، شعائر و آیین‌ها و نمادهای فردی و اجتماعی استفاده می‌شود و هر طرحی با عنوان فرهنگی نمی‌تواند این جایگاه را دارا باشد و مورد تصویب قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مقایسه و سنجش میان انواع موضوعات فرهنگی و برقراری نسبت و ربط منطقی میان آنها که به طبقه‌بندی از حیث گستره و عمق و دقت، منتهی می‌شود کار سخت و زمان‌بری است که این مهم در استان فارس و در بررسی طرح‌ها به خوبی مورد نظر قرار گرفته است.
این مقام فرهنگی ادامه داد: اینکه طرح‌های فرهنگی با ایجاد یک ساختار منطقی برای تعیین و مشخص کردن جایگاه و محل استقرار یک موضوع در میان انواع موضوعات فرهنگی به همراه ارزش‌گذاری و کمیت‌گذاری موضوعات در سطوح و ابعاد و حوزه‌های متفاوت در این استان به خوبی مورد بررسی و کنکاش قرار می‌گیرد نشان از عزم جدی مدیریت ارشد فارس برای انجام فعالیت‌های فرهنگی زیرساختی و مهم در این استان است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول