اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/46

قاریان باید به امر آموزش عمومی جامعه توجه کنند

خبرگزاری فارس: یکی از داوران بخش تجوید مسابقات سراسری قرآن گفت: حافظان و قاریان باید ارتباط و انس با قرآن را جدی گرفته و به امر آموزش عمومی جامعه نیز توجه داشته باشند.

قاریان باید به امر آموزش عمومی جامعه توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید مهدی سیف ظهر امروز در حاشیه برگزاری سی و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم در بندرعباس، ضمن مناسب ارزیابی کردن وضعیت مسابقات از تمام جنبه‌ها، اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که نباید وضعیت بهتر از این شود، بلکه باید برنامه‌های مسابقه مورد بازبینی و بازسازی قرار گیرد زیرا آسیب‌هایی هم در برگزاری مسابقات وجود دارد و انتظار همگان بیش از این‌ها است.

وی اصل مسابقات قرآن کریم را موضوعی حیاتی و ضروری دانست و افزود: همه حرف ما درباره کیفیت برگزاری است که معتقدیم باید ارتقا یابد.

این داور بخش تجوید مسابقات سراسری قرآن ضمن بیان توصیه‌هایی به حافظان و قاریان شرکت کننده در این دوره از مسابقات ادامه داد: باید در زمینه توجه به اهداف قرائت و حفظ، دقت و تأمل بیشتری صورت گیرد. حافظان و قاریان باید ارتباط و انس با قرآن را جدی گرفته بدان معنی که نباید تلفظ و آهنگ از درک و فهم جدا نباشد بلکه این دو مقوله دوی روی یک سکه است و در صورت غفلت از یکی از آنها، مسیر کج می شود و تعادل به هم می خورد.

به گفته سیف، لازم است قاریان و حافظان قرآن به امر آموزش عمومی جامعه نیز توجه داشته باشند یعنی زکات علم خود را بپردازند، روش‌های تدریس عمومی را فرا گیرند و بخشی از توجه و دقت خود را به عموم مردم اختصاص دهند.

وی همچنین با آسیب‌شناسی این دوره از مسابقات بیان داشت: باید مسئله حضور مردم در مسابقات را جدی گرفت چرا که با تبلیغات وسیع از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها باز هم حضور مردم در سالن مسابقات با علامت سئوال مواجه است و این آسیب راه حل دارد که باید به طور جدی به آن پرداخت تا شرایط حضور بیشتر مردم در محل برگزاری مسابقات فراهم شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول