اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجلاسیه بیداری اسلامی:

انقلاب‌های جهان در ترویج فرهنگ قرآنی به نتیجه می‌رسند

خبرگزاری فارس: مسئول اجلاسیه بیداری اسلامی گفت: زمانی انقلاب‌های جهان به نتیجه می‌رسند که فرهنگ قرآنی در بین آنها حاکم شود.

انقلاب‌های جهان در ترویج فرهنگ قرآنی به نتیجه می‌رسند

حجت‌الاسلام محمد کریمیان در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تاریخچه بیداری به 15 سال گذشته برمی‌گردد که بزرگانی از علماء و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام فعالیت خود را در جهت آشنایی مردم با استکبارگران آغاز کردند که انقلاب‌هایی در دل جهان ایجاد شد.

مسئول اجلاسیه بیداری اسلامی با بیان اینکه تنها راه گسترش بیداری اسلامی ترویج علوم و معارف قرآنی است، تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که قرآن و مفاهیم قرآنی حاکم شود آن جامعه بیمه می‌شود و تنها راه برای گسترش بیداری اسلامی در بین ملت‌های مسلمان ترویج علوم و معارف قرآنی است.

رئیس رسانه‌گستر به نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) با طرح اندیشه ناب محمدی، وحدت امت اسلامی، ضرورت خیزش ملت‌های مسلمان و ملت‌های مظلوم دنیا، سبب شد افکار مردم به سرعت افزایش پیدا کند و بین ملت‌ها بیداری ایجاد شود.

کریمیان گفت: ما به‌ عنوان جمهوری اسلامی براساس قانون اساسی از ملت‌های مظلوم حمایت می‌کنیم و وظیفه خود می‌دانیم در کنار ملت‌ها بمانیم و با ظلم و استکبار مبارزه کنیم که این خود جزو معارف قرآنی ما است.

مسئول اجلاسیه بیداری اسلامی تأکید کرد: قرآن به ما آموخته است در مقابل استکبار ایستادگی کنیم، هر چند که خیلی‌ها تلاش کردند با فشارهای خود جمهوری اسلامی ایران وارد بیداری اسلامی ملت‌ها نشود اما به لطف عنایات خداوند در چند ماه گذشته توانسته‌ایم با برگزاری اجلاسیه‌ها، تأثیر بسیاری در بیداری اسلامی ملت‌های مسمان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی روز به ‌روز عقب‌نشینی می‌کند و ضعیف‌تر می‌شود، تصریح کرد: اسلام ناب محمدی در مقابل فروپاشی استکبار جهانی رو به رشد و فراگیری است.

رئیس رسانه‌گستر با اشاره به آغاز دوره دوم بیداری اسلامی گفت: دوره دوم بیداری اسلامی از زمان اشغال فلسطین که استکبار قبله‌گاه اول مسلمین را تبدیل به یک کشور یهودی و صهیونیستی کرد، شروع شد و در جهت اقدامات خود تلاش‌های زیادی کرد اما با ناکامی رو به‌ رو شد و به نتیجه نرسید.

گفتنی است، سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن آقایان و دهمین دوره مسابقات قرآن بانوان پاسدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 27 بهمن‌ماه امسال در مشهد به کار خود پایان داد و نفرات اول تا سوم متسابقین رشته‌های مفاهیم سطح یک و دو، اذان، ترتیل، تحقیق، حفظ کل، 5، 10، 15 و 20 جزء در بخش آقایان، بانوان و نیروهای وظیفه معرفی شدند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول