اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/ 42

بانویی که از 45 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته بانوان مسابقات سراسری قرآن کریم در هرمزگان از تجلیل بانویی 53 ساله در حاشیه این مسابقات خبر داد که از سن 45 سالگی اقدام به حفظ قرآن کریم کرده است.

بانویی که از 45 سالگی حفظ قرآن را آغاز کرد

پری صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و با بیان اینکه این رویداد فرهنگی مذهبی سبب تغییر فضای استان و به ویژه شهر بندرعباس شده، گفت: علاوه بر حضور با کیفیت متسابقین در این رویداد، شاهد استقبال خوبی نیز توسط بانوان هرمزگانی از محل برگزاری مسابقه‌های بانوان هستیم، به نحوی که طی چند روز اخیر بعضاً با کمبود فضا نیز رو به‌ رو شده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد 70 نفر به طور مستقیم در امر برگزاری مسابقات بانوان سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن فعالیت دارند، افزود: 154 قاری و حافظ قرآنِ بانو توانسته‌اند در بخش پایانی مسابقات در بندرعباس حضور یابند.

صیادی با بیان اینکه از فرصت به دست آمده باید نهایت استفاده را برد یادآور شد: طی سه روز اخیر برنامه‌هایی در رابطه با قرآن به عنوان فعالیت‌های جنبی مسابقات برگزار شده که در این میان به برگزاری 25 محفل انس با قرآن ویژه بانوان و حدود 40 محفل مشترک بانوان و آقایان در استان اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای مسابقات تاکنون حدود 40 کلاس و کارگاه آموزشی قرآن نیز برگزار شده، اضافه کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی در بین مسابقه دهندگان و بازدید کنندگان و برگزاری ایستگاه‌های قرآنی در سطح شهر نیز از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان مسابقات است.

وی گفت: طی روزهای برگزاری مسابقات روزانه به طور متوسط از بخش‌های مختلف مسابقه اعم از قرائت و حفظ، بیش از 300 نفر بازدید می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر بانوان، دستگاه‌ها و نهادها همانند دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات مختلف نیز از سراسر استان کارمندان و پرسنل خود را به محل برگزاری مسابقات اعزام می‌کنند.

صیادی با تشریح سایر برنامه‌های کلی و جزئی پیرامونی مسابقات قرآنی در پایان سخنان خود از موضوعی قابل توجه سخن به میان آورد و با اشاره به برنامه‌های تقدیر و تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: در استان بانویی پر تلاش و مؤمن داریم که در سن 45 سالگی اقدام به آغاز حفظ آیات قرآن کرده و موفق به حفظ قرآن شده است.

این مسئول با بیان اینکه تلاش این بانوی مسلمان در نوع خود بسیار ارزشمند و گویای نکات بی‌شماری پیرامون کتاب وحی است، اذعان داشت: این بانو که اکنون 53 سال سن دارد می‌تواند الگوی بسیاری برای جوانان قرار گیرد تا بتوانند راحت‌تر به معجزه قرآن پی ببرند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول