اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

سودجویان اقتصادی در حاشیه امنیت نیستند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: سودجویان اقتصادی در حاشیه امنیت قرار ندارند بلکه اندیشه و افکار آنها از سوی خود مردم افشا شده و آبروی آنها بر باد می‌رود.

سودجویان اقتصادی در حاشیه امنیت نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در نشست جمعی از اصناف و بازاریان در گیوی اظهار داشت: آنهایی که احساس می‌کنند با بالا یا پایین شدن نرخ طلا و یا دلار می‌توانند بازار مسلمانان را مورد تاخت و تاز اندیشه پلید خود قرار دهند به یقین راه را به اشتباه رفتند چرا که سلامت نظام اقتصادی اسلام که برگرفته از احکام نورانی این دین مبین است، متزلزل نمی‌شود.

وی با اشاره به فرصت‌طلبی عده‌ای سودجوی نظام بانکی و اقتصادی در ایجاد اختلاف و شکاف صوری در سطح بازار و خرید و فروش‌ها تصریح کرد: مردم نباید نگرانی از بابت تأمین مایحتاج و ضروریات زندگی خود داشته باشند چرا که به اندازه کافی مایحتاج ذخیره‌سازی شده و متناسب با نیاز بازار تزریق می‌شود.

رئیس‌ساداتی به طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در دست اجرا در این شهرستان اشاره کرد و خواستار استفاده هر چه بیشتر اصناف از موقعیت به وجود آمده در خدمت‌رسانی به خلق‌الله شد.

این مسئول همچنین به برخی نگرانی‌ها در زمینه تأمین نیازمندی مردم در شب عید اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز با همکاری خوبی مسئولان استانی و شهرستانی نه تنها ذخیره‌سازی کالا انجام شده بلکه کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار به وسیله بازرسان انجام شده تا از افزایش احتمالی قیمت‌ها جلوگیری و با سودجویان برخورد شود.

به گزارش فارس، فرماندار کوثر اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های نظارتی، کنترلی و اجرایی با رصد دقیق و مستمر بازار نظارت بهینه‌ای را بر وضعیت اقتصاد منطقه داشته و با تحلیل اتفاقات و گزارش‌های گرفته شده با خاطیان و سودجویان اقتصادی برخورد قانونی داشته باشند.

 

اردبیل در سرمایه‌گذاری جایگاه سی‌ام کشور را دارد

به گزارش فارس، در این جلسه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز به جایگاه نامناسب اردبیل در روند سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود رتبه سی‌ام کشور در برنامه چهارم توسعه در سال‌های آینده و تا آخر برنامه پنجم جهش یافته تا از رتبه‌های آخر به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کنیم.

محمدجعفر عظمایی افزود: استان اردبیل از نظر توسعه‌یافتگی صنعتی و معدنی در رتبه 21 کشور قرار دارد و این مورد پسند و رضایت ما نیست.

وی سهم یک درصدی صنعت استان را در میانگین کشوری نامطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: توسعه اقتصادی بدون توسعه صنعتی امکان‌پذیر نیست به طوری که ما در بخش صنعت و معدن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند کندی را شاهد بودیم و به همین دلیل وضعیت در رتبه‌بندی کشوری نیز نامطلوب است.

این مسئول تصریح کرد:‌ توسعه صنعتی استان اردبیل با ایجاد شهرک‌های صنعتی از دهه 70 شروع شده و به رغم شکل‌گیری هشت شهرک صنعتی و هفت ناحیه فعال در این زمینه همچنان با چالش‌هایی در حوزه صنعت روبه‌رو هستیم.

عظمایی با بیان اینکه استان اردبیل از نظر معدنی و سنگ‌های ساختمانی غنی است، خاطرنشان کرد: اکتشاف‌های مختلفی از معادن سنگ‌های ساختمانی در اردبیل انجام شده اما در بخش معادن فلزی اردبیل در فقر به سر می‌برد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه با ارایه گزارشی از وضعیت تجارت استان و رشد صادرات با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال و فعالیت‌های مختلف این سازمان در نظارت و کنترل قیمت کالا و اجناس اضافه کرد: در این زمینه تلاش می‌شود جلوی برخی سودجویی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها به جد گرفته شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول