اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

بررسی کارشناسانه 12 طرح اقتصادی در تویسرکان

خبرگزاری فارس: 12 طرح اقتصادی با واکاوی علمی، کارشناسانه و قانونمند در تویسرکان مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی کارشناسانه 12 طرح اقتصادی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، صبح امروز در جلسه نشست فعالان اقتصادی استانداری همدان در تویسرکان با حضور مدیران کل دستگاه‌های مربوطه، مدیران عامل شرکت‌های تعاونی طرح‌های اقتصادی مشکل‌دار با نگاه مدیریت کاربردی به منظور توسعه و پیشرفت جامعه هدف در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تویسرکان در یک پروسه زمانی 90 دقیقه انجام شد.

در این نشست 12 طرح اقتصادی شرکت‌های تعاونی؛ پارت شیمی، فرآورده‌های لبنی، هتل فاران، هتل الوند، هتل‌آپارتمان، سرکان شانه، شیرافشان، بهشت غرب و شرکت تعاونی هوبره، آرد نوین و کشتارگاه مرغ طلایی به صورت مستقیم و به صورت چهره به چهره تعیین تکلیف شدند.

* شرکت شیرافشان

گاوداری 500 رأسی شیرافشان با اشتغال‌زایی 15 نفر در سال 80 افتتاح و با دریافت 7 هزار میلیون ریال تسهیلات بانکی آغاز به فعالیت کرد.

مشکل شرکت تعاونی طرح مسئله شد با توجه به اینکه حداکثر فرصت بازپرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده 10 سال است و اتمام زمان موعد مشخص شده شرکت شیرافشان به منظور رشد و پویایی مجدد، مصوب شد مدیر عامل این طرح جهت پرداخت معوقات از 26 بهمن ماه امسال تا پنج سال آینده به صورت تقسیطی و در سال اول پلکانی به بانک صادرات اقدام کند.

* شرکت سرکان شانه

شرکت تعاونی سرکان شانه با تسهیلات درخواستی 4 هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای 30 نفر در راستای تولید محصولات سلولزی در شهرستان فعال است که طی بررسی‌های لازم مصوب شد بانک تجارت با پیگیری مسئله در چارچوب قانون به جهت ارتقای تولید این شرکت مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

* هتل فاران

هتل فاران در منطقه گردشگری میرضی‌الدین آرتیمانی در سه بخش هتل، سالن و مجموعه کامل ورزشی با اشتغال‌زایی 30 نفر و ظرفیت پذیرش 800 نفر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد مصوب شد مدیر عامل این هتل برای تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل مرکز خدماتی رفاهی هتل فاران پس از یک هفته دیگر به حوزه اقتصادی مالی استانداری مراجعه کند.

شرکت تعاونی فاران شیمی، پس از بررسی کامل طرح جهت رفع مشکل شرکت تولید دارویی فاران شیمی، مصوب شد جلسه با حضور معاون برنامه ریزی استان، مدیر کل امور اقتصادی و رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و متقاضی در جهت حل مشکل در استانداری برگزار شود.

شرکت تعاونی بهشت غرب پس از طرح مسئله و نیازسنجی‌های لازم مقرر شد اداره تعاون و کار و امور اجتماعی حداکثر یک هفته آینده در صورت بازگشت طرحی در حوزه فعالیت فرهنگی، طرح بهشت غرب شهرستان تویسرکان را جایگزین کند. همچنین مقرر شد مشکل طرح هتل الوند نیز جهت تسهیلات احداثی را اداره تعاون استان پیگیری کند.

در ادامه طرح هتل‌آپارتمان مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تمام طرح‌های مربوط به عدم پرداخت تسهیلات از سوی بنگاه‌های زودبازده توسط معاون برنامه‌ریزی استان جمع‌بندی و با بانک‌های عامل تهران در این خصوص برای رفع مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

در بخش دیگر از این جلسه طرح پارت شیمی و فرآورده‌های لبنی پس بازخوانی روند کار دو طرح مذکور برای تعیین تکلیف نهایی به بانک عامل مربوطه ارجاع داده شد.

مصوب شد مدیر کشتارگاه مرغ طلایی معوقات خود را در چهار قسط به بانک عامل مربوطه پرداخت کند در ادامه با خرید ارز از بانک برای تأمین هزینه خرید دستگاه بسته‌بندی خشکبار شرکت هوبره موافقت نشد و مقرر شد مشکل شرکت آرد نوین توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیگیری شود.

در پایان نشست با فعالان اقتصادی کرم‌رضا پیریایی خطاب به مسئولان اظهار داشت: طرح و برنامه ارائه شده از سوی ارگان‌های مربوطه باید دقیق و کارشناسی شده در قالب چارچوب برنامه علمی و اصولی تعریف شده باشد.

وی تأکید کرد: ما هیچ مبحث و برنامه غیر کارشناسی را قبول نمی‌کنیم و در خصوص اجرایی شدن برخی از منابع و مصارف باید مراقب باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خدمت به مردم به جز یک تکلیف و اعتقاد چیز دیگری نیست اظهار داشت: استفاده بهینه از تجربیات در جهت رسیدن به اهداف و برنامه‌ها کمک می‌کند در شناسایی موانع با مشکل مواجه نشویم.

وی وحدت و هماهنگی بانک‌ها با عوامل دستگاه‌های اجرایی را یکی از مؤلفه‌های اصلی در موفق بودن سفرهای شهرستانی در استان همدان عنوان کرد و گفت: در قالب برنامه هدفمند و قانونی تا حد ممکن با هم‌اندیشی و همگرایی باید در راستای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان گام برداریم.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول