اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

هیچگونه وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه ‌نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ‌ایران قبل از انقلاب از لحاظ اقتصادی کاملاً وابسته به بیگانگان بود، اما اکنون هیچگونه وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه ‌نداریم.

هیچگونه وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه ‌نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری پیرا‌مون تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر کشور در سالن کنفرانس خبری هتل سلام مشهد ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و همچنین 33 سال تلاش‌های انقلابی دستاوردهای بسیاری در بر داشته است.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: تاریخ سیاسی قبل از انقلاب ایران پر از دخالت‌های بیگانگان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است تا حدی که رئیس مملکت را نیز بیگانگان انتخاب می‌کردند.

وی با بیان این مطلب که ایران طعمه‌ خوبی برای غرب بوده است، ادامه داد: بیگانگان غرب با داشتن بیش از 40 هزار مستشار با مصونیت قضایی بر ارتش ایران مسلط بودند که به واسط جنگ تحمیلی و هشت سال مقاومت در برابر رژیم بعثی و کشورهای قدرتمند حامی آن به استقلال نظامی دست پیدا کردیم.

‌مصباحی‌مقدم گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران نه تنها به لحاظ نظامی کاملاً مستقل و غیروابسته است و از هیچ کشوری تجهیزات نظامی دریافت نمی‌کند بلکه ظرفیت و قابلیت فراوانی در این حوزه دارد.

وی با اشاره به وجود وابستگی اقتصادی ایران قبل از پیروزی انقلاب گفت: ایران قبل از انقلاب از لحاظ اقتصادی کاملاً وابسته به بیگانگان بود و گرچه هنوز هم وابستگی اقتصادی به نفت مشهود می‌باشد اما هیچگونه وابستگی اقتصادی به کشورهای بیگانه وجود ندارد.

وی وابستگی فرهنگی ایران قبل از انقلاب را وابستگی رنج‌آوری توصیف کرد و اظهار داشت: وابستگی فرهنگی از دیگر اشکال وابستگی ایران قبل از انقلاب به غرب و بیگانگان است که به ملت ایران تحمیل شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس، ایران را به عنوان تنها کشوری در دنیا که داعیه‌دار استقلال فرهنگی دانست و گفت: ملت ایران پس از انقلاب تجربه استقلال فرهنگی را پیدا کرده و با وجود مشقات و همچنین ابزار و تکنولوژی‌های جدید دنیای غرب در راستای استعمار نرم و تبلیغات فرهنگی، استقلال فرهنگی در کشور محقق شد.

‌مصباحی‌مقدم آزادی را از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: به دنبال اختناق دوران ستمشاهی تحقق آزادی در همه ابعاد و زمینه‌ها برای مردم جامعه اسلامی بسیار با ارزش و پراهمیت است.

وی افزود: آزادی به این معناست که در کشور اختناق وجود نداشته باشد و به دنبال تحقق این آزادی در کشور روزبه‌روز شاهد رشد علمی کشور، حضور بالای 60 درصدی بانوان در امر تحصیلات و مشاغل اجتماعی، رشد تحصیلات دانشگاهی و امکانات تحصیلی هستیم.

*اهمیت حضور در انتخابات

‌‌مصباحی‌مقدم ‌اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده بالاترین سطح مردم‌سالاری است.

رئیس کمیسیون ‌اقتصادی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه داشتن حکومتی که مشروعیت خود را از خدا و مقبولیت خود را از رأی مردم می‌گیرد، نظامی است که در آن همه چیز براساس رأی ملت بنا نهاده شده است و به همین سبب برگزاری انتخابات و حضور مردمی در این راستا حائز اهمیت است.

وی با اشاره به منحصربه‌فرد بودن این ساختاری جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری در دنیا افزود: در سایر نظام‌های دموکراتیک دنیا سطح مشارکت مردمی در انتخابات نزدیک به ۵۰ درصد است که میزان حضور مردمی در انتخابات جمهوری اسلامی ایران به مراتب بالاتر از این میزان است.

‌مصباحی‌مقدم ضمن اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات پیش‌رو تمامی احزاب، گروه‌ها و جریانات فعال جامعه وارد صحنه شدند که این امر نشان‌دهنده شور و نشاط انتخاباتی در کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حضور تمامی این جریانات در عرصه انتخابات کشور حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که این دوره از انتخابات مجلس دارای بالاترین میزان تأیید صلاحیت‌ها در میان نامزدهای انتخاباتی است، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور همه گرایش‌های فعال سیاسی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میزان بالای تأیید صلاحیت‌ها در این دوره، انتخابات آتی به حضور گسترده و مشارکت بالای مردمی پیش‌بینی می‌شود.

‌مصباحی‌مقدم ضمن تأکید بر اهمیت شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: با توجه به شرایط خاص داخلی و خارجی جمهوری اسلامی میزان حضور مردمی در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان‌دهنده مردم‌سالاری و رضایتمندی از نظام است و به همین سبب حضور در راهپیمایی و انتخابات می‌تواند هشدار و نشانه‌ای برای غرب و آمریکا از جانب ملت ایران باشد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول